• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Void Update void OnTriggerEnter2D Łączenie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
204 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2019 w C# przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)

Hej, mam pytanko, mam void Update() gdzie wpisuje warunek 

void Update()
     {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            print("Abc");
        }}

 

To po naciśnieciu strzałki w górę warunek się spełnia

Teraz mam drugi warunek on już jest w void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)

void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
            print("123");
        }
    }

gdy dotykam obiekt o obiekt to warunek też się spełnia,

To jak połączyć te dwa warunki w jedno oczywiście patrząc że Input.GetKeyDown musi być w void Uptade

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoce :)

 

Dodaje cały kod 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class aaa : MonoBehaviour
{
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {

    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            print("Abc");
        }
    }

    void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
            print("123");
        }
    }
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 9 kwietnia 2019 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
wybrane 9 kwietnia 2019 przez lukasz290521
 
Najlepsza

Witam,

dodaj sobie flagę, która sprawdzi czy przycisk jest wciśnięty. Coś jak to :

public class aaa : MonoBehaviour
{
    private bool myBool = false;
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
 
    }
 
    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            print("Abc");
            myBool = true; 
        }
        if (Input.GetKeyUp(KeyCode.UpArrow))
        {
            myBool = false; 
        }
    }
 
    void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
              if(myBool){
                 print("123");
             }
        }
    }
}

 

komentarz 9 kwietnia 2019 przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)
Działa ale jest że jak wcisnę i przytrzymie przycisk i wtedy najade na obiekt sie wyswietla print a chciałbym żeby najpierw najechać a później kliknąć.
komentarz 9 kwietnia 2019 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

To zamień kolejność dla flagi

    void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
              myBool = true;
              print("123");
        }
        else{
               myBool = false;
}
    }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            if(myBool)
            print("Abc");
            
        }

Nie jestem pewny czy zadziała warunek dla flagi(false) w funkcji Update().

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 82 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 75 wizyt
pytanie zadane 22 stycznia 2021 w C# przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 476 wizyt
pytanie zadane 3 lutego 2018 w C# przez razorv17 Nowicjusz (160 p.)

92,568 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,642 komentarzy

61,957 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...