• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zmiana osi x do z c# unity

Object Storage Arubacloud
0 głosów
203 wizyt
pytanie zadane 6 kwietnia 2019 w OpenGL, Unity przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)
edycja 7 kwietnia 2019 przez Patrycjerz

Hej, mam do was prośbę, jeżeli to nie problem dla ciebie zmienisz mi w kodzie by pocisk nie leciał w strone osi x tylko z,
jest to gra 2d

Bardzo dziękuję dopisuje kod:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Shooting : MonoBehaviour
{
    public GameObject projectile;
    public Vector2 velocity;
    bool canShoot= true;
    public Vector2 offset = new Vector2(0.4f,0.1f);
    public float cooldown = 1f;

    // Use this for initialization
    void Start () {

    }

    // Update is called once per frame
    void Update () {

        if (Input.GetKeyDown (KeyCode.T) && canShoot) {

        GameObject go = (GameObject) Instantiate (projectile,(Vector2)transform.position + offset * transform.localScale.x, Quaternion.identity);

        go.GetComponent<Rigidbody2D> ().velocity = new Vector2 (velocity.x * transform.localScale.x, velocity.y);

        StartCoroutine (CanShoot());

        GetComponent<Animator> ().SetTrigger ("shoot");

    }

}

IEnumerator CanShoot()
{
    canShoot = false;
    yield return new WaitForSeconds (cooldown);
    canShoot = true;

}
}

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 7 kwietnia 2019 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)

1. Kod w bloczek 

O taki :O

2. Skopiowałeś kod od kogoś, że nie umiesz zmienić osi?

3. Tu się nie powinno dawać gotowców, ale myślę że taka drobna pomoc to jeszcze może być ;)

4. A no i skoro gra jest 2D a w tym jest tylko  X Y to jak mam zmienić kierunek na Z? Wtedy pocisk wogóle się nie będzie ruszać. Jeśli chcesz to osiągnąć musisz dodać komponent RIGIDBODY i usunąć RIGIDBODY2D i tu masz kod poprawiony, a resztę popraw sobie sam do swoich potrzeb :)

go.GetComponent<Rigidbody> ().velocity = new Vector3 (velocity.x, velocity.y, velocity.z * transform.localScale.z);

 

komentarz 7 kwietnia 2019 przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)
Dziekuję bardzo, dałem gotowca bo się uczę ale staram się robić też niektóre rzeczy swoje, ale właśnie nie wiedziałem jak zmienić oś, bardzo dziękuję

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 949 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 274 wizyt
pytanie zadane 18 sierpnia 2021 w OpenGL, Unity przez Kamil Lewczuk Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 408 wizyt

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...