• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

darmowe narzędzie programowania do języka C/C++

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,037 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2019 w Systemy operacyjne, programy przez kaska Nowicjusz (120 p.)
Dzień dobry :)

jestem informatykiem, ale miałam długą przerwę w programowaniu, nie miałam styczności z zawodem i nie za bardzo orientuję się, co w tej chwili jest używane. Muszę szybko powtórzyć sobie język C/C++, ale nie mam narzędzia do edytowania, kompilacji i debugowania (zwłaszcza debugowanie, możliwość używania breakpoint'ów, podglądania zmiennych). Czy jest jakieś darmowe narzędzie, za pomocą którego można debugować (w przeszłości używałam Visual C/C++, C Builder'a, Source Insight i później Dev C++, ale to ostatnie chyba nie ma debugera)?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam :)
2
komentarz 4 kwietnia 2019 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Na pewno jesteś informatykiem?

5 odpowiedzi

+5 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2019 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
edycja 4 kwietnia 2019 przez adrian17
Visual Studio jest dość powszechnie uważany za jeden z najlepszych IDE i za mający jeden z najlepszych debuggerów na rynku; osobiście polecam.

(skorzystam z okazji i zrobię boczną radę: nie, nie klikajcie "uruchom bez debugowania". Nawet, jeśli nie planujecie/umiecie np stawiać breakpointów, to nie ma powodu, by nie korzystać z zalet debuggera przy testowaniu działania programu.)
komentarz 4 kwietnia 2019 przez VirtualMember Pasjonat (15,790 p.)
Oj tak, VS to cudo do Cpp. Obecnie na linuxie korzystam z CLiona, aczkolwiek dalej stoję przy tym, że o wiele wygodniej programuje się w visual studio pod windowsem, zaś VSCode to nie już to samo, nie wspiera tak cpp jak VS. Znasz może jakieś alternatywy pod VS nie na windowsa? Albo jakoś magicznie odpalać VS nie na windowsie?
2