• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Liceum mat fiz inf czy technik programista

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,903 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Szejkoo Nowicjusz (140 p.)
Witam, jestem uczniem klasy 8. Przede mną stoi ważny wybór szkoły, interesuję się programowaniem i chciałbym zostać programistą. Zastanawiam się, która szkoła byłaby lepszym wyborem. Dobre liceum z klasą o profilu mat-fiz-inf czy technikum z profilem technik programista. Dodam, że mieszkam w Radomiu. Prosiłbym was o poradę, czy lepiej zaprzeć się i rzetelnie nauczyć się programowania w domu, oszczędzając rok, czy lepiej wybrać technikum. Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 3 kwietnia 2019 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
Wg mnie odpowiedż jest tylko i wyłącznie jedna - liceum mat-fiz-inf. Da Ci to lepsze podstawy mat-fiz i pozwoli łatwiej w razie czego zmodyfikować plany co do przyszłości... Jesteś jeszcze młody, uwierz mi, że wiele może się zmienić przez te kilka lat... i mówi Ci to Koleś, który kończył mat-fiz, studiował budownictwo, i pracuje jako Front-end developer :)

W technikum nie nauczysz się dobrego programowania, wypowiadałem się już wiele razy na temat jakości nauczania inf w szkołach więc nie będę się powtarzał, ale uwierz mi, że więcej nauczysz się sam w domu niż w technikum. A jeśli faktycznie okres liceum poświęcisz na solidną naukę (oczywiście w granicach rozsądku, życie towarzyskie też jest ważne :) to po średniej będziesz nawet mógł spokojnie myśleć o jakimś Juniorze i studia albo w ogóle nie będą Ci potrzebne, albo wybierzesz sobie takie, jakie będą Cię interesować, nawet zupełnie niezwiązane z inf.
komentarz 3 kwietnia 2019 przez Szejkoo Nowicjusz (140 p.)
Dziękuję bardzo za odpowiedź
komentarz 4 kwietnia 2019 przez fanpajny Obywatel (1,610 p.)