Witam!
Tworzę grę w js/canvas w której napotkałem pewien problem, mianowicie chcę aby ręka postaci zmieniała swój kąt i (celowała) w myszkę. Tak jak to bywa w grach 2d. Trójkąt o którym wspomniałem powstaje z następujących boków:
-między obiektem a myszką
-odległość między x myszy a x obiektu
-odległóść między y myszy a y obiektu
Znalazłem następujący wzór na rozwiązanie problemu:
(przy czym tutaj pole można obliczyć prościej bo trójkąt jest prostokątny rzecz jasna)
(x to bok naprzeciwko kąta). Następnie: bierzemy tabelkę z wartościami sinusów i szukamy danej wartości.
Zatem na myśl nachodzi mi pytanie - czy we wszystkich grach jest zapisana tabela z sinusami, cosinusami? Czy może jest jakiś obiekt, jakaś biblioteka którą należy przypiąć do programu?
(link do forum z której zaczerpnąłem te wzory) - https://www.matematyka.pl/123005.htm