przyjmijmy że "i" to int (Integer i) , a więc zastosuj metodę if , gdzie jeśli "glBegin" się posunie , to zastosuj "i++"
Demo:
// i to koordynat (x)
int i = 0;
// ia to koordynat (y)
int ia = 0;
if(glBegin.forward)
ia++;
if(glBegin.backward)
i++;
window.setTitle("coordinates: x=" + i + " y=" + ia);
Teraz jak mamy poruszanie się i system zapisywania koordynatów , weźmy pod uwagę problem z wychodzeniem poza próg mapy.
if(i > 800)
i = 800;
if(ia > 600) i = 800;
if(ia < 0) i = 0;
if(i < 0)
i = 0;
no i teraz weźmy pod uwagę twój problem.
default i = 300;
default ia = 300;
default pokazuje że to będzie na środku.
zastosuj to wcześniej niż liczenie koordynatów.
Teraz powinno wszystko działać :)
Mam nadzieję że pomogłem :)