• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie - Co po konsoli ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
824 wizyt
pytanie zadane 20 marca 2019 w C i C++ przez Milo Obywatel (1,180 p.)
Hej, gdzie polecacie się przenieść z konsoli?
komentarz 20 marca 2019 przez Milo Obywatel (1,180 p.)

Tak, jestem początkującym, ale zadaje takie pytanie, ponieważ zastanawiam się gdzie mógłbym pójść po opanowaniu w pewnym stopniu konsoli. Nie jest nudne pisanie programów w konsoli, a jak czasem coś się wymyśli i się napisze co się wyobrażało to naprawdę może zachwycić laugh. Szukam po prostu jakiegoś nowego, świeżego sposobu wykorzystania swoich skromnych umiejętności.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 21 marca 2019 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
wybrane 31 marca 2019 przez Milo
 
Najlepsza

Ja proponuję się zastanowić, co chciałbyś stworzyć. Jeżeli masz konkretny pomysł, to wtedy możesz dobrać odpowiednią metodę prezentacji danych: czy to będzie aplikacja konsolowa (wbrew pozorom, aplikacji konsolowych jest bardzo dużo, szczególnie się ich używa w systemach uniksopodobnych: Linux, BSD), czy to będzie jakieś GUI w przypadku aplikacji okienkowych, czy może będziesz "rysował po ekranie" z wykorzystaniem jakiejś biblioteki graficznej.

Trudno wybrać coś, jeżeli nawet nie wiesz co chciałbyś zrobić. frown

komentarz 22 marca 2019 przez Milo Obywatel (1,180 p.)
Generalnie to chciałbym poznać inne sposoby wykorzystania moich dotychczasowych umiejętności i (co nikogo nie powinno zdziwić) się rozwijać. Następnie chciałbym zająć się pisaniem gier. Czy muszę od razu zaprzyjaźnić się z jakimś silnikiem, czy na początku mogę wybrać coś innego?
komentarz 22 marca 2019 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Jeżeli chodzi o pisanie gier - nie mam może tutaj jakiegoś dużego doświadczenia, ale myślę, że na początek fajny będzie SFML - jest to naprawdę łatwa w obsłudze i przyjemna biblioteka. No i nie czekasz na gotowe, tylko uczysz się jak jest zbudowana gra od podstaw, uczysz się implementacji jakichś kolizji itd. wink

komentarz 23 marca 2019 przez Milo Obywatel (1,180 p.)
Jakiś czas temu próbowałem przestawić swoje środowisko na OpenGL i SMFL, ale coś mi nie wychodziło i się zniechęciłem. Myślę, że jak nauczę się jeszcze paru rzeczy to zacznę się uczyć SMFL. Dzięki :)
+2 głosów
odpowiedź 20 marca 2019 przez DeBos123 Nałogowiec (44,950 p.)

Do GUI (aplikacji okienkowych).

+2 głosów
odpowiedź 20 marca 2019 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
edycja 21 marca 2019 przez Hiskiel

Ojojojoj.
Złe podejście, to mogę Ci zagwarantować.
 

Sugerujesz, że "opanowałeś konsolę dobrze", czyż nie? Jeśli byś tak nie sugerował, nie chciałbyś się przenosić gdzieś indziej. Ale co nazywasz dobrym opanowaniem konsoli? Konsola, to tylko forma wyświetlania danych, która wcale nie musi być ograniczona niczym innym... Oprócz formy wyświetlania danych.

Idąc dalej, forma wyświetlania danych w konsoli wcale nie musi być ograniczona do kilku pasków i kolumn z znakami. Konsola ma swój bufor, do którego możesz pisać i z którego możesz czytać (w zasadzie, to TY będziesz miał ten bufor, który następnie przekażesz do konsoli), ta metoda jest stokroć (niedosłownie) szybsza od pisania cout'ami czy printf'ami, jeśli oczywiście jest potrzebny szybki output na konsolę do którego ww. nie starczą.

Odnosząc się do bufora - w przypadku windowsa jest to po prostu tablica CHAR_INFO, w przypadku linuxa (czemu mnie to nie dziwi) plik, więc można to traktować jak zwyczajną pamieć. 

Gry w konsoli nie napiszesz.. Czyżby? Gdybyś wystarczająco się postarał, to zrobisz to bez problemu [emulacja 3d!] (choć też zależy jaką grą, bo takiego Overwatcha, czy też gry wymagającej dynamicznego skalowania raczej nie zrobisz, choć... <- to jest potężne)

Więc w skrócie, konsola to tylko sposób wyświetlania danych (w uproszczeniu). Nie wiem na jakim jesteś poziomie, ale domyślam się po pytaniu, że jesteś początkujący. Ucząc się "w konsoli" wychodzi to na dobre, bo skupiasz uwagę na algorytmach, klasach, implementacjach, niżeli na wyglądzie (chyba, że piszesz grę lub coś podobnego), a wykorzystując zewnętrzne biblioteki, lub też własne możesz przedstawiać w konsoli wiele rzeczy o których nawet byś nie pomyślał.

2
komentarz 20 marca 2019 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

Gry w konsoli nie napiszesz.. Czyżby? Gdybyś wystarczająco się postarał, to zrobisz to bez problemu [emulacja 3d!] (choć też zależy jaką grą, bo takiego Overwatcha, czy też gry wymagającej dynamicznego skalowania raczej nie zrobisz, choć... <- to jest potężne)

Ja pytam, czemu zawsze uciekamy sie do czegos zagranicznego, patrzac na polska gre napisana w kosnoli, to proponuje Otchlan. Gra w pelni tekstowa, ale ma to cos. Wiem, ze to nie glowna czesc postu, ale po prostu wydaje mi sie, ze gdy mowi sie o grach, to czesto zapomina sie o polskim rynku gier, moze nie jest az tak bogaty, ale bardzo ciekawy

1
komentarz 20 marca 2019 przez Secrus Nałogowiec (32,880 p.)
W 100% popieram. Tęsknie za czasami (chociaż sam jestem za młody żeby je pamietac) kiedy wszystko bylo pisane pod terminal (konsole)...
komentarz 20 marca 2019 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Na dzisiejsze czasy, gdyby ktokolwiek pomyślał o grze, to pomyślałby o czymkolwiek 2d czy 3d w którym jest sterowanie at least WSAD. Gdyby ktoś zobaczył jakieś białe napisy na czarnym tle i jako opcję "grania" pisanie i klikanie na klawiaturze, to myślę, że szybko by się zniechęcił, gry oprócz wrażeń mentalnych (ciekawa fabuła, zagwozdki, zagadki, historie i wątki) powinny również dostarczać wrażeń wizualnych (co w zasadzie dominuje w ~80% nowadays), a taka gra raczej nic takiego nie dostarczy, jednak jeśli zobaczy się coś choćby przypominającego 3d (gracz w kod nie patrzy, wygląda jak 3d - jest 3d), to od razu nastawienie się zmienia, ale oczywiście gameplay i fabuła dalej mają swoją rolą.

Czyli w skrócie ująłem to źle. To co przyciąga gracza do gry jest zależne od gracza, jak prawie każda inna rzecz na świecie - wszystko jest subiektywne (Ba! Przecież bez subiektywizmu nie byłoby obiektywizmu), ale w przypadku gier raczej wszystko gra swoją rolę, więc wygląd, fabuła i gameplay grają po 33.(3) procent, jak dla mnie

A odnosząc się do Twojego komentarza DragonCoder nie obił mi się nawet uszy jeszcze żaden Polak, który choćby pracował przy konsolowym silniku 3d, czy też grze na takim opartej, a właśnie o to mi chodziło. (gier typowo CLI, tzn. pisanie i klikanie nie wymieniałem ze względu na powyższe.
komentarz 20 marca 2019 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
I to jest wlasnie problem wspolczesnych gier MMO, pomimo tego ze zalicza sie ich do rodzaju MMORPG, to ich fabula jest tak slabo, tak minimalna, ze jest to smutne. Tworcy klada nacisk na grafike i idz zabij gracza i ciesz sie, problm w tym, ze mozna to wszytsko polaczyc. Obecne gry sa nudne i maja te same systemy itd, ciezko o innowacje.

 @Hiksel,

http://otchlan.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=zP1twKbLmAw

Polecam kazdemu, chodz gra jest juz dosyc stara ale ciagle rozwijana i co najlepsze, pomimo tego, ze gracz nie widzi nic, to mapy do gry sa stworzone.
komentarz 20 marca 2019 przez Milo Obywatel (1,180 p.)

@Hiskiel, tak, jestem początkującym, ale zadaje takie pytanie, ponieważ zastanawiam się gdzie mógłbym pójść po opanowaniu w pewnym stopniu konsoli. Nie jest nudne pisanie programów w konsoli, a jak czasem coś się wymyśli i się napisze co się wyobrażało to naprawdę może zachwycić laugh. Szukam po prostu jakiegoś nowego, świeżego sposobu wykorzystania swoich skromnych umiejętności.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,045 wizyt
pytanie zadane 24 marca 2018 w C i C++ przez Nimplex Początkujący (460 p.)
–1 głos
1 odpowiedź 1,193 wizyt
pytanie zadane 1 września 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,327 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2021 w C i C++ przez Marak123 Stary wyjadacz (11,190 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...