• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wskaznik na szablon klasy

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
246 wizyt
pytanie zadane 19 marca 2019 w C i C++ przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)

Witam. Mam szablon klasy o nazwie CgameObject i chce stworzyc takie cos.

std::vector< CgameObject *> m_objcects;

Chodzi o stworzenie wskaznika na szablon klasy. Jak to zrobic, bo teraz kompilator sie czepia. Domyslam sie czemu ale pytam czy jest jakies rozwiazanie tego problemu. Jeszcze przyokazji jak wyglada sprawa ze statycznymi skladnikami takiego szablonu. Jak sie do nich odwoływać? Z gory dzieki.

1
komentarz 19 marca 2019 przez mokrowski Mędrzec (158,660 p.)
edycja 19 marca 2019 przez mokrowski
Dołączenie komunikatu błędu kompilatora, pomaga w znalezieniu błędu.
komentarz 19 marca 2019 przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
Spojrz na odpowiedz jaką dostałem. To jest inteligentny uzytkownik forum ;)
komentarz 19 marca 2019 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Oj kolego, krwiożerczy sąd.
1
komentarz 19 marca 2019 przez mokrowski Mędrzec (158,660 p.)
E tam.. ja się nie obrażam... ktoś może być niedoświadczony, ktoś inny głupi a są i tacy którzy łączą te "kompetencje" np. z butą. I świat dalej się kręci..

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 19 marca 2019 przez adrian17 Mentor (354,120 p.)

Chodzi o stworzenie wskaznika na szablon klasy

Nie można, bo szablon sam z siebie nie jest typem.

Z punktu widzenia systemu typów, nie ma żadnego związku między np CgameObject<int> a CgameObject<string>, tak samo jak nie ma związku między `int` a `string` - nie można ich tak po prostu przechować jako jeden "typ".

Prawdopodobnie potrzebujesz klasę bazową, po której wszystkie klasy wygenerowane z szablonu by dziedziczyły.

komentarz 19 marca 2019 przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
Dzieki rozjaśniło się. A jeśli chodzi o statyczne skladniki? Takie cos tez nie przechodzi CgameObject::cos. Z tego samego powodu?
komentarz 19 marca 2019 przez adrian17 Mentor (354,120 p.)
Tak, z tego samego powodu. Szablon CgameObject nie jest typem, nie ma pól.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 349 wizyt
pytanie zadane 14 lutego 2019 w C i C++ przez Alan Kruszyński Obywatel (1,410 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 626 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2019 w C i C++ przez Pawli Początkujący (250 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 303 wizyt
pytanie zadane 14 maja 2016 w C i C++ przez 9au5a Początkujący (280 p.)

93,440 zapytań

142,431 odpowiedzi

322,679 komentarzy

62,802 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

...