• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Linux vs. windows (tworzenie gier i animacji)

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,577 wizyt
pytanie zadane 20 lipca 2015 w Systemy operacyjne, programy przez matixoni22 Nowicjusz (230 p.)
Witam.

Aktualnie pracuje (są to moje początki, więc odpowiedniejszym słowem byłyby nauka lub zabawa) na systemie windows z programami takie jak Blender czy Unity3d. Mam pytanie czy przejście na system linuxa o dużo zwiększy efektywność pracy? Niestety wiążę się to z nauką pracy na Linux'sie. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.

7 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 20 lipca 2015 przez niezalogowany
Fajnie, że bawisz się w Blenderze :P W Unity się bawiłem ;)

Ale słuchaj, jeśli i Blender i Unity działa na Linuxie (tego nie wiem, nie sprawdzałem), to nie ma żadnych trudności w przesiadce! Linux przecież też ma GUI, też ma ikonki, pulpit, a z konsolki NIE MUSISZ korzystać, tak samo jak w Windows, więc jeśli już, to byś musiał się przyzwyczaić do nowego systemu ;)
komentarz 20 lipca 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Unity tak średnio działa, ale Blender (tak jak Gimp) jest pod linuxa dedykowany i działa na nim dużo szybciej i stabilniej.
komentarz 20 lipca 2015 przez niezalogowany
O! No to bardzo fajnie ;)
komentarz 20 lipca 2015 przez niezalogowany

z konsolki NIE MUSISZ korzystać

Wiersz poleceń to niezwykle ekspresyjna forma komunikacji z systemem. Słyszałem kiedyś taki cyctat

W łatwo rzeczy można łatwo zrobić za pomocą środowiska graficznego, a trudne tylko wogóle za pomocą wiersza poleceń.

0 głosów
odpowiedź 20 lipca 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)
Mi się wydaję, że system nie ma tu nic do gadania (albo mało) odnośnie efektywności. Bardziej chodzi tu o to, jak zostały stworzone wersje programów dla odpowiednich systemów i czy mają jakieś większe różnice (inny silnik, lub coś innego). Chyba nie będzie tu żadnej różnicy, pracuj gdzie ci wygodniej :)
komentarz 20 lipca 2015 przez niezalogowany
A Unity ma w ogóle wersję na Linuxa? O_o
komentarz 20 lipca 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)
Wg strony programu jest wersja na Ubuntu, na resztę dystrybucji to nie wiem. Jakby co, to z Unity nie korzystam, jedynie bawię się w Blenderze :)
komentarz 20 lipca 2015 przez niezalogowany
"Wg strony programu" NIE MA wersji na ubuntu ;)
komentarz 20 lipca 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)
Sorki, przez przypadek popatrzyłem na wymagania co do gier, a nie samego Unity :)
0 głosów
odpowiedź 20 lipca 2015 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Jeśli chodzi o blender i modelwoanie - to nie musisz się martwić ale Blender jest takżę na linux'sie.

Ale jeśli chodzi o Unity to tutaj jest problem, gdyż nie ma unity na Linux'a
0 głosów
odpowiedź 20 lipca 2015 przez matixoni22 Nowicjusz (230 p.)
Faktycznie oficjalnej wersji Unity3d nie ma, moje niedopatrzenie. Z tego co przeczytałem pracują nad jego wersją. Narazie postaram się o 2 równoległe systemy. Dzięki wszystkim za komentarze.
0 głosów
odpowiedź 3 sierpnia 2015 przez Strategiusz Dyskutant (9,220 p.)
Unity Engine nie ma wersji linuksowej, ale ma opcję zbudowania wersji gry pod platformę Linux. Przejście na Linuksa nie ma tu sensu. To raczej linuksiarze przechodzą na Windows, jeśli chcą robić gry w Unity. Na Linuksa przechodzi się jeśli robi się strony internetowe na frameworkach typu Django i RoR.
komentarz 3 sierpnia 2015 przez Comandeer Guru (599,730 p.)
Mam przejść na inny system tylko dlatego, że nie mają wersji na mój system, podczas gdy konkurencja ma? Lekki strzał w kolano IMO ;)

Co do webdevu: wgl nie wyobrażam sobie go na windzie. Samo kombinowanie, żeby postawić pełne środowisko testowe nie jest warte nerwów
0 głosów
odpowiedź 3 sierpnia 2015 przez Piotr Zborowski Obywatel (1,670 p.)
To zależy, czy będziesz też robić apki konsolowe, bo jeśli tak, to nie możesz liczyć na wsparcie biblioteki windows.h na linuxie, ale jeśli o obiektówke Ci chodzi to za dużej różnicy nie ma :P
0 głosów
odpowiedź 3 sierpnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Duże gotowe silniki - windows. Inaczej na Unrealu, Unity czy CryEngine nie popracujesz.

Biblioteki - Linux. Wszelkie biblioteki typu SFML,SDL, OpenGL, Allegro, Box2d, Thor itp. duzo łatwiej obsługuje się na linuksie. Gwarantuje że próby używania ich pod windą nabawią Cię siwych włosów.

Podobne pytania

+6 głosów
7 odpowiedzi 17,754 wizyt
pytanie zadane 15 kwietnia 2015 w Systemy operacyjne, programy przez niezalogowany
+7 głosów
11 odpowiedzi 2,208 wizyt
pytanie zadane 10 kwietnia 2015 w Systemy operacyjne, programy przez DL TD Nałogowiec (36,710 p.)
+7 głosów
9 odpowiedzi 11,523 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2015 w Systemy operacyjne, programy przez manectric Obywatel (1,050 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,089 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...