• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

"C# Rusz głową" i VS17

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
566 wizyt
pytanie zadane 8 marca 2019 w C# przez czujek22 Dyskutant (7,670 p.)
Witam. Wpadła mi w ręce książka "C# Rusz głową wyd.III". Ma ciekawą agendę ale zauważyłem że różni się wersjami Windows oraz Virtual Studio. W książce jest mowa o plikach XAML(VS12) ale takowych już nie ma w VS17. Zauważyłem, że wyglądem tamte pliki przypominają aktualne pliki WPF. Czy można to przyjmować za to samo ? Nie znam się a może ktoś miał do czynienia z tą książką na nowszych wersjach VS :)
komentarz 9 marca 2019 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
To, że się różni to nic nie szkodzi, wręcz przeciwnie, bo kod będzie ten sam w 90%, a to co ci nie będzie działać wyszukasz. XAML są w każdej wersji VS - XAML to język znaczników, służący do pisania GUI w WPF i Universal Apps. To co oni tam będą pisać dla aplikacji sklepu windows ty możesz pisać w WPF.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 9 marca 2019 przez DarthMazut Bywalec (2,990 p.)

Cześć,

WPF (Windows Presentation Foundation) – to framework do tworzenia aplikacji desktopowych. Taki następca WinForms. Projekty WPF wykorzystują dwa rodzaje plików:

• Pliki XAML – XAML to język znaczników do tworzenia GUI aplikacji
  • Pliki CS – zawierają tzw. code-behind napisany w C#.

Nie spotkałem się do tej pory z plikiem o rozszerzeniu *.wpf.

–1 głos
odpowiedź 9 marca 2019 przez Kuba Kaczor Nowicjusz (140 p.)
Witam,

napisali do tej książki taki dodatek uwzględniający zmiany w VS i niektóre aplikacje są zmienione właśnie na WPF. Generalnie nie wiem na ile zagłębiałeś się w tą książkę, ale większość jest pisana w WinFormsach także spokojnie można ją przerabiać od drugiego rozdziału (później te aplikacje Windows Store też się przewijają, ale tak daleko nie dotarłem :D).