• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Specyfika pracy związanej z bazą danych

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,652 wizyt
pytanie zadane 4 marca 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez barteku12 Obywatel (1,340 p.)
Witam , jestem na 3cim roku Informatyki, na specjalizacji bazy danych.Przyznam, że nie jest wybitny szczególnie w żadnej dziedzinie ale myślałem o dwóch, administrator baz danych oraz analityk baz danych.

Jeśli wiecie coś o tych zawodach to proszę o informację. Głównie chodzi mi o to czego muszę się uczyć, na pewno mysql, oracle do aministracji bazami, a jakiś język programowania? Na czym się skupić. Jeśli chodzi a analizę danych to prawdopodobnie będę pisał z tego pracę inżynierską w języku python, o analizie danych też bym chciał się dowiedzieć.

Każda informacja będzie cenna,z  góry dziękuję

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 5 marca 2019 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
A wyszukiwarka jest? Jest! I działa:

https://forum.pasja-informatyki.pl/412021/praca-bazy-danych
0 głosów
odpowiedź 5 marca 2019 przez Hexatorn Bywalec (2,240 p.)

Administrator Baz Danych
https://www.praca.pl/poradniki/lista-stanowisk/informatyka-administracja/administrator-baz-danych_pr-263.html

Analityk Danych
https://www.praca.pl/poradniki/lista-stanowisk/informatyka-administracja/analityk-danych_pr-1414.html
Jeżeli chodzi o analizę danych to pomyśl o stworzeniu tego w QlickView. Gorąco polecam. Jest to popularne na rynku narzędzie w którym stworzysz analizę i będziesz mógł udostępnić automatycznie* generowane raporty użytkownikom Biznesowym nie znającym się na programowaniu i na bazach danych. Znajomość Qlick View będzie dodatkowym atutem jak będziesz szukał pracy po studiach.

Poniżej link tutoriala po Polsku.
https://help.qlik.com/pl-PL/qlikview/November2017/Content/Tutorial.htm