• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ocena kodu źródłowego.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
149 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2019 w C i C++ przez Huberti Gaduła (4,500 p.)
edycja 3 marca 2019 przez Huberti

Witam, proszę o ocenę kodu źródłowego. Ma on za zadanie wykrywanie, czy nastąpiła kolizja skrzynki z graczem i jeżeli tak się stało, to poinformowanie o tym obu obiektów.

Gameplay.cpp (fragment zastosowania)

void Gameplay::detectCollisions()
{
	CollisionDetector collisionDetector;
	for (const auto& player : data->players) 
		for (const auto& box : data->boxes) 
			if (collisionDetector.detect(*player, *box)) 
				collisionDetector.informAboutCollision(*player, *box);
}

CollisionDetector.h

#pragma once

#include <array>
#include <SFML/Graphics.hpp>

class Player;
class Box;

class CollisionDetector {
public:
	bool detect(Player& player, Box& box);

	void captureBounds(const sf::FloatRect& bounds);

	void informAboutCollision(Player& player, Box& box) const;

private:
	std::array<sf::FloatRect, 2> capturedBounds;
	unsigned countOfCapturedBounds = 0;
};

CollisionDetector.cpp

#include "CollisionDetector.h"
#include "Player.h"
#include "Box.h"

bool CollisionDetector::detect(Player& player, Box& box)
{
	player.informAboutBounds(*this);
	box.informAboutBounds(*this);
	countOfCapturedBounds = 0;
	return capturedBounds[0].intersects(capturedBounds[1]);
}

void CollisionDetector::captureBounds(const sf::FloatRect& bounds)
{
	if (countOfCapturedBounds == 0)
		capturedBounds[0] = bounds;
	else if (countOfCapturedBounds == 1)
		capturedBounds[1] = bounds;
	countOfCapturedBounds++;
}

void CollisionDetector::informAboutCollision(Player& player, Box& box) const
{
	player.onCollide(box);
	box.onCollide(player);
}

Player.h

#pragma once

#include <SFML/Graphics.hpp>

class Box;
class CollisionDetector;

class Player {
public:
	void informAboutBounds(CollisionDetector& collisionDetector) const;

	void onCollide(const Box&);

private:
	sf::Sprite sprite;
}

Player.cpp

#include "Player.h"
#include "CollisionDetector.h"
#include "Box.h"

void Player::informAboutBounds(CollisionDetector& collisionDetector) const
{
	const sf::FloatRect bounds = sprite.getGlobalBounds();
	collisionDetector.captureBounds(bounds);
}

void Player::onCollide(const Box&)
{
	// Kod reagujacy na kolizje ze skrzynka.
}

Box.h

#pragma once

#include <SFML/Graphics.hpp>

class Player;
class CollisionDetector;

class Box {
public:
	void informAboutBounds(CollisionDetector& collisionDetector) const;

	void onCollide(const Player&);

private:
	sf::Sprite sprite;
};

Box.cpp

#include "Box.h"
#include "CollisionDetector.h"
#include "Player.h"

void Box::informAboutBounds(CollisionDetector& collisionDetector) const
{
	const sf::FloatRect bounds = data.sprite.getGlobalBounds();
	collisionDetector.captureBounds(bounds);
}

void Box::onCollide(const Player&)
{
	// Kod reagujacy na kolizje z graczem.
}

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 3 marca 2019 przez Rzepek Bywalec (2,050 p.)

Pomyśl o klasie wirtualnej:

class GameObject
{
public:
   GameObject(){}
   ~GameObject(){}
   void informAboutBounds(/*...*/);
  // Możesz zrobić nawet
  // virtual void informAboutBounds(/*...*/);
  // Jeżeli czymś się różnią w klasach pochodnych.
protected:
   sf::Sprite sprite;
};

class Player :public GameObject
{
public:
  // virtual void informAboutBounds(/*...*/);
private:

};

Ułatwi ci to zadanie w przyszłości i pozwoli na więcej.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 110 wizyt
pytanie zadane 19 lutego 2019 w C i C++ przez Huberti Gaduła (4,500 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 165 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2019 w C i C++ przez Huberti Gaduła (4,500 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 191 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia 2019 w C i C++ przez Huberti Gaduła (4,500 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...