• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rekurencja, podstawy

Object Storage Arubacloud
0 głosów
569 wizyt
pytanie zadane 27 lutego 2019 w C i C++ przez Teslum_369 Gaduła (4,190 p.)

Witam,

Od tak dziś postanowiłem pogłębiać tajniki  rekurencji. Nie mam za dużego doświadczenia w tym. Chciałbym zapytać, dlaczego kompilator wyświetla mi się do momentu wczytania, a po nim następuje zamknięcie okna. Przyznam, że trochę się już męczę nad znalezieniem błędu więc postanowiłem napisać tutaj. Oto kod:

#include <iostream>

auto licz(int n) -> int;
//************************************
int main()
{
  std::cout << "Funkcja licząca liczby naturalne od 0 do n.\nPodaj n: ";
    int n{};
      std::cin >> n;


  int licznik{0};
      while(licznik < n)
      {
        std::cout << " " <<  licz(licznik);
        
        licznik++;
      }
  

 std::cin.ignore();
 getchar();
 return 0;
}
//************************************
auto licz(int n) -> int
{
  return n+licz(n-1);
}

Wiem, że można wykonać to "od tyłu" - dekrementować podaną na początku liczbę  sumując n (jest to trochę łatwiejszy sposób, natomiast chciałbym to zrobić "od przodu" - użyłem do tego while, aby inkrementować liczby od zera aż do liczby podanej.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!

komentarz 27 lutego 2019 przez RafalS VIP (122,820 p.)

Z czystej ciekawości:

auto licz(int n) -> int;

czemu w taki sposób?

komentarz 27 lutego 2019 przez Teslum_369 Gaduła (4,190 p.)

Dlaczego? A no właśnie dlatego, że mało osób stosuje taki zapis (albo inaczej mówiąc, jest więcej tych którzy zapisują np. int funkcja()). Ja lubię unikalność, odmienność i "zapomniane ścieżki". To powód dlaczego stosuję taki zapis smiley.

Również (wtedy, gdy mogę) stosuję zakresową pętlę for niż prawdziwe for.

komentarz 27 lutego 2019 przez niezalogowany