• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Licznik obiektów klasy

Object Storage Arubacloud
0 głosów
801 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2019 w Java przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)
Witam jestem studentem informatyki i ostatnio postanowiłem doszkolić się w Javie. Mam takie zadanie: zaimplementuj mechanizm statycznego licznika obiektów klasy i pokaż przykładowe zastosowanie. Licznik ma się zwiększać w konstruktorzy a zmniejszać w destruktorze. Ponieważ programowanie nie jest moją mocną stroną nie wiem jak to zro ić. Czy ktoś mógłby mi pomóc?  Z góry dziękuję pozdrawiam
komentarz 15 lutego 2019 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
nie widzę za bardzo sensu takiego licznika, jeśli już chcemy jakoś panować nad apka to np. bada się zużycie pamięci, obciążenie cpu itp. no i w javie finalize nie jest zalecane, nie masz 100% gwarancji że będzie wywołane.
komentarz 16 lutego 2019 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)
W tym ćwiczeniu pewnie chodzi o to aby pokazać o co chodzi ze zmiennymi statycznymi, że są one globalną zmienną klasy, a nie obiektu (co pewnie wiesz lepiej ode mnie). Być może też chodzi o to aby zbadać, że finalize nie ma sensu. Być może jest też tak, że to zadanie jest z tych podchwytliwych i poprawną odpowiedzią jest "nie da się bo...". Pod takim kątem według mnie takie eksperymenty są jak najbardziej słuszne.

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 15 lutego 2019 przez RafalS VIP (122,820 p.)
Powiedz autorowi zadania, że tego się nie da zrobić, bo w Javie nie ma destruktorów. Jest finalize, które jest deprecated i nie ma żadnej gwarancji, że zostanie wywołane, a dla krótkich testowych programów przeważnie nie będzie.
0 głosów
odpowiedź 15 lutego 2019 przez Secrus Nałogowiec (32,880 p.)
zrób zmienną statyczną w klasie i w konstruktorze inkrementuj, w destruktorze dekrementuj
komentarz 15 lutego 2019 przez Asertywny Mądrala (5,430 p.)