• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Silnik gry 2d - pytania

Object Storage Arubacloud
0 głosów
684 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2019 w Inne języki przez niezalogowany
zamknięte 6 lutego 2019
Ile osób w jakim czasie jest w stanie stworzyć silnik do gry 2D.

W jakim języku się to robi?

Czy programiści juniorzy dadzą rade to zrobić?
komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedź
komentarz 16 sierpnia 2019 przez Wraith Gaduła (4,370 p.)
Człowiek się chociaż może pośmiać :) On chce napisac swoj silnik bo bedzie optymalniejszy hahahahaha poszlo
komentarz 16 sierpnia 2019 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

optymalny

najlepszy z możliwych w jakichś warunkach

Taka jest definicja. Nie rozumiem po co te śmiechy. Poza tym gdzie on o tym pisze?

komentarz 16 sierpnia 2019 przez Wraith Gaduła (4,370 p.)
nizej w odpowiedzi masz jego tekst

"Chcę własny silnik ze względu na lepszą optymalizację."

buhahahah jasne stu kolesi parcowalo nad unity i nad silnikiem quake ale ktos kto nie ma pojecia od programowaniu i szuka juniorow i pyta czy lepszy junior czy senior wyskakuje z optymalizacja silnika :) to mnie wlasnie rozsmieszylo. To tak jak ja bym chcial otworzyc bank i slyszac porady doswiadczonych bankierow powiedzial. Nieeee chce swoje zrobic bo chce zeby bylo bardziej wydajne xD

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 5 lutego 2019 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
wybrane 6 lutego 2019
 
Najlepsza
Coś mi się zdaje że ty masz pomysł na biznes czy grę tylko nie umiesz jej sam wykonać. Po pierwsze rynek gier w cale nie jest łatwy. Studia mają po kilka dziesiątki tytułów a tylko kilka z nich przynosi zysk. Nie jest to proste zrobić grę i odnieść sukces, liczy się marketing i innowacyjny pomysł oraz by grę zrobić i wydać dość szybko. Nie wiem czemu chcesz pisać silnik od zera. Z tymi juniorami to zapachniało mi czym takim że chcesz zatrudnić swoich kolegów albo jakiś studentów zatrudnić. Niestety by zrobić silnik trzeba mieć sporą wiedzę i nie ilość a jakość. Tacy ludzie kosztują. Po za tym jest problem bo jeszcze jest kwestia portowa nią twojej gry na inne platformy co w cale nie jest proste. Duże studia często nie decydują się na tworzenie własnych silników i korzystają czy to z unity czy z Unreal Engine. Jeśli chcesz zrobić grę i na niej zarobić lub spróbować zarobić to polecam unity czy Unreal Engine. Jeśli chcesz się uczyć pisać silnik i grę od podstaw to rób swój silnik. Dodam jeszcze że zarówno unity jak i Unreal Engin wspierają inne platformy niż Windows. Możesz wydać swoją grę od komputera po telefon a nawet na konsole do gier.
komentarz 5 lutego 2019 przez niezalogowany
Mam pomysl na grę ale nie jestem w stanie jej sam wykonać. Chcę to zrobić bo mam takie marzenie i zdaje sobie sprawę że może to być strata pieniędzy. Nie jestem w stanie jej sam wykonać ale stać mnie na własne małe studio.

Chcę własny silnik ze względu na lepszą optymalizację.

Pytam o juniorów bo chcę wiedzieć czy się w ogóle do tego nadadzą. Nie wiem jak bardzo dobrych ludzi muszę zatrudnić i których było by zatrudnić najopłacalniej. Czy lepiej sobie poradzi np. czterech seniorów biorących po 8 tyś na miesiąc czy ośmiu juniorów biarących po 4 tyś.
komentarz 5 lutego 2019 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Bierz lepiej seniorów ogarniętych. Bo liczy się jakość. I pasuje by to było dobrze zrobione. Nad juniorami to ktoś kompetentny powinien czuwać. Wiesz troszkę cię nie rozumiem co do optymalizacji. Zresztą jest bardzo mało ludzi którzy by dali radę napisać super optymalny silnik.
komentarz 5 lutego 2019 przez niezalogowany
Jakiego języka i jakiej biblioteki graficznej trzeba użyć aby wszytko było najbardziej optymalne i łatwo się robiło porty na inne platformy?

Ilu seniorów było by potrzebne aby zrobić dość dobry silnik w 6 miesięcy? Wiem że nie da się tego dokładnie powiedzieć ale tak na oko.
komentarz 5 lutego 2019 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
edycja 6 lutego 2019 przez criss

Jeden ogarnięty junior/mid powinien być w stanie zrobić prosty silnik graficzny 2D w max 2 miesiące. W 2D nie ma za dużo do roboty i generalnie można z góry założyć że nie musi być to bardzo wydajne bo nigdy raczej nie zostanie użyte gdzies gdzie wydajność jest istotna. Tak naprawde możesz bazować na SFML jeśli wydajność jest zupełnie nieistotna (SFML jest multiplatformowa). W sumie powiedzmy 3-4 miesiące doliczając dokumentację i inne kwestie nietechniczne.

Generalnie IMO szybciej sam to zrobisz niż ogarniesz wszystkie kwestie finansowe, pracownika/-ów itd. No i jest jeszcze Unity...

Jakiego języka i jakiej biblioteki graficznej trzeba użyć aby wszytko było najbardziej optymalne i łatwo się robiło porty na inne platformy?

To się niestety wyklucza. Generalnie w C++ z reguły wybiera się do rzeczy które mają być szybkie ale skoro to tylko silnik 2D to być może starczy Java. I wtedy masz z głowy kwestie multiplatformowosci 

edit: piszę tylko o silniku grafiki. Jeśli to ma obsługiwać wszystko (połączenia sieciowe, dźwięk, może jakaś prosta fizyka...), to faktycznie będzie trzeba kilku osób i ze 4 miesiące. Aczkolwiek to nie muszą być seniorzy.. chociaż fajnie by zadziałało pewnie jakby jedna osoba ogarniała na poziomie seniora i kierowała pracą reszty.

+1 głos
odpowiedź 5 lutego 2019 przez Arkadiusz Sikorski Pasjonat (20,160 p.)
1) Jakich osób? Jaki silnik? 1000 osób mogłoby nie zrobić, za to są gry, których silniki zostały napisane przez jedną osobę :)

2) To zależy, ale najpewniej C albo C++ z powodu wydajności. Najprawdopodobniej z użyciem OpenGL albo prostszy wariant - SFML.

3) Junior juniorowi nierówny, głównie zależy od umiejętności.

Jeśli to ma być coś większego, to must have to narzędzie do kontroli wersji typu git. Reszta już zależy od umiejętności organizacji samego zespołu. Jeśli projekt ma być większy (w znaczeniu "bardziej funkcjonalny"), to na pewno przyda się też znajomość wzorców projektowych.

Oczywiście, jeśli to ma być silnik, to przydałby mu się też jakiś język skryptowy - na przykład lua.
komentarz 5 lutego 2019 przez niezalogowany
Silnik do gry izometrycznej z turowymi walkami. Gra była by na windowsa i androida. A jakie to mają być osoby i ile ich musi być to właśnie chciałem się dowiedzieć ponieważ w dalszej przyszłości planuje założyć studio i chcę wiedzieć ile pieniędzy muszę uzbierać aby być w stanie płacić pracownikom.
komentarz 5 lutego 2019 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Ja ci powiem że licz się z kwotą do 50k. W zależności od skomplikowania gry, po za programistami potrzebni są graficy. Ważny również jest marketing.
komentarz 5 lutego 2019 przez niezalogowany
edycja 5 lutego 2019
Jesteś w stanie mi powiedzieć ilu by było potrzebnych programistów i jakich (junior, mid, senior)?

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 544 wizyt
pytanie zadane 5 grudnia 2015 w Java przez b00ny Mądrala (6,050 p.)
–1 głos
7 odpowiedzi 6,076 wizyt
pytanie zadane 3 września 2015 w C i C++ przez Porky Obywatel (1,190 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 634 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2020 w C i C++ przez Konto123 Nowicjusz (120 p.)

92,547 zapytań

141,388 odpowiedzi

319,505 komentarzy

61,931 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...