• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wyjątki złe działanie programu Pomoc Java

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
578 wizyt
pytanie zadane 4 lutego 2019 w Java przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

Witam 

Jestem studentem informatyki i postanowiłem na własną rękę podszkolić się w programowani w języku Java.

Mam takie zadanie: Napisz aplikację, która obsłuży wyjątek w przypadku wystąpienia operacji niedozwolonej  - np.dzielenia liczby przez 0 (ArithmeticException). Po wykryciu wystąpienia wyjątku należy wyświetlić komunikat "Nie wolno dzielić przez zero ", następnie pomimo wystąpienia błędu zwrócić komunikat i zakończyć działanie programu. Napisałem taki program: 

package zadania_lab10;
import java.util.Scanner;
public class Zad1 {
    private static int mianownik;
    public static void main(String[] args) {
/* konstrukcja try catch która pozwala obsużyć wyjątek dzielenia przez zero. wewnątrz try(ang. próbuj) piszę kod programu , który będzie się wykonywać
Dopuki wystąpi wyjątek.Po wystąpieniu wyjątku za pomocą catch(ang łapać) wyjątek zostaje przechwycony i obsużony 
*/
    try{
        int licznik , mianownik; //zmienne przechowujące liczby do dzielenia.
        double wynik;
        Scanner o = new Scanner(System.in);
        System.out.println("Podaj liczby do dzielenia: ");
        licznik = o.nextInt(); // do zmiennej licznik dodaje liczbę pobraną z klawiatury
        mianownik = o.nextInt();// do zmiennej mianownik dodaję liczbę pobraną z klawiatury
        o.close();
        wynik = (double)licznik / mianownik;
        System.out.println("Wynik dzielenia: " +wynik);
    }catch(ArithmeticException e) {
        System.out.println("Nie wolno dzielić przez zero");
        System.out.println("Pomimo błędu program się nie wykszaczył. \n program konczy działanie");
    }
    }
}