• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy dobrze zrobiłem porzucając w ten sposób programowanie?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
362 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2019 w C i C++ przez Młody Piotrek Nowicjusz (220 p.)
Cześć! Jestem jeszcze bardzo młody, mam 14 lat. Bardzo interesuję się tworzeniem gier. Mogę powiedzieć, że bardzo, ponieważ jestem na etapie gdzie jak narazie zrezygnowałem częściowo z tych wszytskich "cout'ów, floatów "etc. w programach typu Visual Studio, code blocks. Jednakże, czy zrobiłem słusznie? Bo jestem na etapie, gdzie grę robię już miesiąc, w programie clickteam fusion 2.5, i bardzo bardzo mi się to podoba. Jako drugie pytanie, chciałbym wiedzieć, czy jeżeli dana firma pracuje na przykład  na silniku Unreal Engine, to czy trzeba mieć szerokie pojęcie na temat programowania w c++ (Typu... czysty kod, napisany od zera), czy w tym programie to wszystko będzie napisane i będzie się trzeba tego programu nauczyć? Wiem, że niektórzy mogą mieć mnie za idiotę, jednak powiedzcie mi proszę. Czy zrobiłem dobrze, że uczę się gotowego silnika gry oraz co trzeba wiedzieć aby w przyszłości pracować na gotowym silniku. Bo wiecie. Bardzo się boję pracować w firmie, która na przykład będzie robiła swój własny silnik. Jest to mega trudne, i nie wiem czy podołam. Ja wolę pracować w gotowym. Jednak, czy słusznie?

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2019 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Jeśli po prostu tylko hobbystycznie chcesz tworzyć gry na gotowych silnikach to podstawowa znajomość jakiegoś języka wystarczy. Jeśli jednak chesz robić dobre profesjonalne gry i wiązać jakoś przyszłość z programowaniem, to musisz bardzo dobrze nauczyć się danego języka. W tworzeniu gier bardzo ważna jest też matematyka i fizyka. Zanim zaczniesz robić gry na poważnie, naucz się dobrze podstaw, nie spiesz się bo nie ma do czego (zostanie tylko frustracja, a projektów brak).

Pozdrawiam!
komentarz 28 stycznia 2019 przez Młody Piotrek Nowicjusz (220 p.)

Dziękuje Ci bardzo za tę odpowiedz. O te przedmioty na pewno nie muszę się martwić, oraz myślę, że pracowanie w game developingu to dla mnie najlepsza ścieżka smiley

 

+1 głos
odpowiedź 28 stycznia 2019 przez bilaw Bywalec (2,890 p.)
Nie powiem Ci z doświadczenia tylko z tego co wyczytałem na forach. Jesteś młody i masz dużo przed Sobą, a ograniczając się do tego co "wolisz" i lubisz będziesz że tak ujmę ubogi w wiedzę. Naucz się wielu rzeczy. Przykładowo w skali 1 do 5 naucz się silnika który lubisz na 5 (np. Unreal) a już następnego (np. Unity) naucz się tylko na 3. Jeżeli pracodawca będzie wymagał od Ciebie znajomość Unity to już drzwi dla Ciebie uchylone, bo coś potrafisz. Nie zaznajomienie się z językiem / silnikiem może zamknąć przed Tobą drzwi do wymarzonej pracy. Obrałem to w swoje słowa ale w pełni się z tym zgadzam. Nie warto zamykać się tylko na jeden język / silnik.
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2019 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Ja ci mogę powiedzieć tak: nie bawił bym się silnikami które są mało popularne, jakieś klikacze czy w stylu przeciągnij i upuść. Tak naprawdę na rynku liczą się unity i Unreal Engin. Ten pierwszy wymaga znajomości c# zaś drugi cpp. Chcąc robić gry to można powiedzieć że programowania nie ominiesz. Jest jeszcze mała alternatywa tzn w Unreal engine jest mechanizm blue print. Co do pisania własnego silnika to obecnie jest to mało popularna forma przez to że licencja zarówno unity jak i Unreal Engine są na tyle opłacalne że nie ma sensu pisać coś własnego. Producenci jak i studia chcą zrobić grę jak najmniejszym kosztem i jak najwięcej zyskać. Biznesu nie da się oszukać.  Po za tym ciężko jest znaleźć osoby które mają na tyle wiedzy i nie chciały by miliony monet by napisać swój super silnik. A programistów znających unity czy Unreal Engine jest dość sporo.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 171 wizyt
pytanie zadane 9 marca 2019 w Nasze projekty przez MiszczuBD Mądrala (5,320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 609 wizyt
pytanie zadane 9 maja 2019 w C i C++ przez marta.zawisla Początkujący (260 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 142 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2021 w C i C++ przez Jakub Os Nowicjusz (130 p.)

92,551 zapytań

141,399 odpowiedzi

319,530 komentarzy

61,937 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...