• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Klasa zawierająca tylko tagi obiektów gry - static czy const ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
108 wizyt
pytanie zadane 23 stycznia 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)

Szybkie pytanie

ta klasa ma zawierać tylko i wyłącznie tagi przypisane do obiektów w grze. Czego użyć aby wygodnie i bezpiecznie z niej korzystać?

 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Tag {

    public string PLAYER_TAG = "RemoteBody";
    public string BOT_TAG = "BOT";
    public string STRV_TAG = "STRV";
    public string localPlayerTag = "LocalBody";
    public string remotePlayerTag = "RemoteBody";
    public string bulletTag = "Bullet";
    public string NaprawioneZebySmokaTag = "NaprawioneZebySmoka";
    public string ZniszczoneZebySmokaTag = "ZniszczoneZebySmoka";
    public string NaprawionyMostTag = "NaprawionyMostTag";
    public string ZniszczonyMostTag = "ZniszczonyMostTag";
}

 

komentarz 23 stycznia 2019 przez Milesq Nałogowiec (32,020 p.)
A nie lepiej użyć enum?
komentarz 23 stycznia 2019 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)

Można by było ale chciałbym mieć zrozumiałą nazwę dla programisty pod którą kryje się właściwy tag. Jakby to zrobić...

komentarz 24 stycznia 2019 przez Paweł Antyporowicz Stary wyjadacz (11,470 p.)

@Milesq,
  A nie lepiej użyć enum?

Enum to typ wyliczeniowy i może zawierać, tylko liczby. Użyj stałych, zamiast zmiennych, jeżeli te wartości nie będą się zmieniać. I popraw konwekcje nazw zmiennych.
 

komentarz 28 stycznia 2019 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
O ile się nie mylę, to metoda ToString() na Enumie zwraca tekstową jego wartość, a wtedy kod ten byłby łatwo rozszerzalny.
komentarz 5 lutego 2019 przez MikDal Mądrala (5,660 p.)
Coś mi mówi, że konieczność posiadania takiej klasy świadczy o problemach w innych częściach kodu, a w szczególności naruszeniach Zasady Pojedynczej Odpowiedzialności (Single Responsibility Principle).

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 334 wizyt
pytanie zadane 2 lipca 2017 w C i C++ przez soarez123 Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 118 wizyt
pytanie zadane 21 czerwca 2017 w C i C++ przez pimpek Użytkownik (680 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 232 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2016 w C i C++ przez dziki indyk Użytkownik (940 p.)

92,540 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,481 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...