• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z setPolozenie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
90 wizyt
pytanie zadane 22 stycznia 2019 w Java przez Marcin Skarżyński Użytkownik (540 p.)
package gra_statki;

import java.util.ArrayList;

public class Prosty_Portal {
public ArrayList<String>  PolaPolozenia;


public void setPolaPolozenia(ArrayList<String> trafienia)
{
	PolaPolozenia=trafienia;
}
public String sprawdz(String stringPole) {
	 int strzal = Integer.parseInt(stringPole);
	 String wynik="Chybiony";
	int index=PolaPolozenia.indexOf(stringPole);
	if(index>=0)
	{
		PolaPolozenia.remove(index);
	
	 if(PolaPolozenia.isEmpty())
	 {
		 wynik="Zatopiony";
	 }
	 }
	 System.out.println(wynik);
	return wynik;
}


}
package gra_statki;

import java.io.IOException;
import java.util.ArrayList;

public class menu {

	public static void main(String[] args) throws IOException{
		// TODO Auto-generated method stub
		int ilosc_ruchow=0;
    Prosty_Portal s1=new Prosty_Portal();
    Dane_Wejsciowe s2=new Dane_Wejsciowe();
    int los=(int)(Math.random()*5);
    int los_1=(int)(Math.random()*5);
    int[] trafienia= {los+los_1,los+los_1,los+los_1};
    s1.setPolaPolozenia(trafienia);
    boolean czy_istnieje=true;
    while(czy_istnieje)
    {
    	try {
			String pole=s2.Pobierz_Dane("Podaj liczbę");
			String wynik=s1.sprawdz(pole);
			ilosc_ruchow++;
			if(wynik.equals("Zatopiony"))
			{
				czy_istnieje=false;
				System.out.println(ilosc_ruchow);
			}
		} catch (IOException e) {
			// TODO Auto-generated catch block
			e.printStackTrace();
		}
    	
    }
   
	}

}
package gra_statki;

import java.io.BufferedReader;
import java.io.IOException;
import java.io.InputStreamReader;

public class Dane_Wejsciowe {
public String Pobierz_Dane(String Dane) throws IOException
{
	String komunikat=null;
	System.out.println(Dane);
	
	BufferedReader sw=new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
	komunikat=sw.readLine();
	if(komunikat.length()==0)
	{
		return null;
	}
	return komunikat;
	
}
}

 

1
komentarz 22 stycznia 2019 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Problem

...jaki?

setPolozenie

nigdzie w tym kodzie nie ma setPolozenie.

komentarz 22 stycznia 2019 przez Marcin Skarżyński Użytkownik (540 p.)
setPolaPolozenia  sorry za błąd.
komentarz 22 stycznia 2019 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Pytanie pozostaje, jaki problem?
komentarz 22 stycznia 2019 przez Marcin Skarżyński Użytkownik (540 p.)
Chodzi o to że  jak ja zmieniłem  int [] na Array List to wyskakuje  mi błąd  w setPolaPolozenie  i nie wiem jak go rozwiązać.
komentarz 22 stycznia 2019 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
setPolaPolozenia - ciekawe nazewnictwo :P
komentarz 22 stycznia 2019 przez kejm_ Bywalec (2,310 p.)
angielskoPolskieNazewnictwo :D

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 22 stycznia 2019 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
public void setPolaPolozenia(ArrayList<String> trafienia)

setPolaPolozenia bierze ArrayList stringów.

int[] trafienia= {los+los_1,los+los_1,los+los_1};
s1.setPolaPolozenia(trafienia);

dajesz mu tablicę intów.

Po pierwsze, musisz przekonwertować tablicę na ArrayList, używając na przykład Arrays.asList(tablica).

Po drugie, trzeba zamienić liczby na stringi... tylko w sumie nie wiem czemu chcesz operować stringami, bo na oko najlepiej jakby w grze w statki operować liczbami, nie stringami?

komentarz 23 stycznia 2019 przez Marcin Skarżyński Użytkownik (540 p.)
Chodzi o to że jak trafię załóżmy raz to ta sama liczba jest nadal a chodzi o to jak np.napiszę 2 i trafię to żeby nie było tej samej liczby.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 137 wizyt
pytanie zadane 26 marca 2017 w Java przez fatalFOx Początkujący (300 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 202 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 426 wizyt

92,536 zapytań

141,377 odpowiedzi

319,456 komentarzy

61,922 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...