1. https://forum.pasja-informatyki.pl/faq#jak-wstawic-kod-zrodlowy
2. Jako taka optymalizacja kodu:
int main ()
{
int randomNumber = 0;
int userAnswer = 0;
int points = 0;
int numberOfTries = 0;
std::cout << "Zagraj w gre. Program wygeneruje losowa liczbe wieksza od 0, z przedzialu 1-100 a ty zgadnij jaka.\n";
std::cout << "Zeby zakonczyc gre wystarczy wpisac -1\n";
do {
srand(time(NULL));
randomNumber = rand()%100+1;
std::cin >> userAnswer;
numberOfTries ++;
if (userAnswer == randomNumber) {
std::cout << "Brawo!\n";
std::cout << "Ogolna liczba prob: " << numberOfTries << "\n";
std::cout << "Masz " << points << "punktow";
} else if (userAnswer < randomNumber) {
std::cout << "Liczba jest za mala!\n";
} else if (userAnswer > randomNumber) {
std::cout << "Liczba jest za duza!\n";
}
} while(userAnswer != -1);
return 0;
}
Czemu nie powatarza sie losowanie liczby u Ciebie? Bo nie wracasz do poczatku petli, to znaczy robisz to gdy, liczba nie zostala odgadnieta, ale gdy user ja odgadnie prosisz o wpisanie tak lub nie dla dalszej gry, po czym uruchamiasz kolejna petle.
for(x=1; x>=1; x++)
{
cin >> z;
if(z>y)
{
cout << "Liczba jest za duza!" << endl;
}
if(z==y)
{
cout << "Brawo!" << endl;
cout << "Grasz dalej (wpisz tak lub nie)?" << endl;
cin >> odpowiedz;
}
if(z<y)
{
cout << "Liczba jest za mala!" << endl;
}
}
Po co jest tutaj ta petla? Zrobiles ifa, sprawdziles czy liczba jest wieksza lub mniejszai pozniej urochamiasz petle, to jest bez sensu. Co to za warunek, x wieksze lub rowne 1, a inicjalizujesz x jako jeden odrazu
3. Zacznij nazywac zmienne
4. Slyszales o czyms takim jak TAB lub 4 Spacje? Bo ten kod nie czyta sie fajnie i przyjemnie
5. Do while to petla, wiec przy pomocy petli