• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

OpenGL - teksturowanie gluSphere

Cloud VPS
0 głosów
547 wizyt
pytanie zadane 19 stycznia 2019 w C i C++ przez AndekQR Użytkownik (880 p.)

Witam

Nie działa mi teksturowanie. Po prostu tekstury nie pokazują się sferach. Obraz wczytuje się prawidłowo. Żadnych błędów kompilator nie pokazuje. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?

#include "ConcretePlanet.h"

void ConcretePlanet::loadTextures()
{
	glGenTextures(9, tex);
	
	if (!textureManager->LoadTexture("sun.jpg", tex[0])) {
		std::cout << "nie zaladowwano tekstury: metoda: loadTextures" << std::endl;
	}

	quadric = gluNewQuadric();         // Create A Pointer To The Quadric Object
	gluQuadricDrawStyle(quadric, GLU_FILL);
	gluQuadricTexture(quadric, GL_TRUE);      // Create Texture Coords   
	gluQuadricNormals(quadric, GLU_SMOOTH);   // Create Smooth Normals  

	if (namePlanet.compare("sun") == 0)
		textureManager->BindTexture(tex[0]);
}

void ConcretePlanet::setRadiusOfElipse(int radius)
{
	elipseRadius = radius;
}

void ConcretePlanet::draw() {
	if (angle<360) {
		angle = angle + valueToIncrementAngle;
	}
	else {
		angle = 0;
	}

	for (int i = 0; i <= 1000; i += 1) //rysowanie kola
	{

		if (!isThereElipseCoord) {
			x = elipseRadius * cos(i);
			z = elipseRadius * sin(i);

			xCoord.push_back(x);
			zCoord.push_back(z);
			//std::cout << xCoord[i] << ", " << zCoord[i] << std::endl;
		}

		
		glBegin(GL_POINTS);
		glVertex3f(xCoord[i], 0, zCoord[i]);
		glEnd();
	}
	isThereElipseCoord = true;

	glPushMatrix();
	
	glRotated(angle, 0, 1, 0);
	glTranslated(distanceFromSun, 0, 0);
	//glutSolidSphere(radius, 50, 50);
	gluSphere(quadric, radius, 20, 20);

	glPopMatrix();
}





ConcretePlanet::ConcretePlanet(std::string planet, double radius, double distanceFromSun, double valueToIncrementAngle) {
	glEnable(GL_TEXTURE_2D); //włączenie teksturowania
	loadTextures();

	this->namePlanet = planet;
	this->radius = radius;
	this->distanceFromSun = distanceFromSun;
	this->valueToIncrementAngle = valueToIncrementAngle;

}



ConcretePlanet::~ConcretePlanet() {
}

 

Funkcja "draw" jest wywoływana z głównej funkcji rysującej OpenGl'a.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+10 głosów
1 odpowiedź 935 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 694 wizyt
pytanie zadane 17 kwietnia 2022 w OpenGL, Unity przez DeniS1 Początkujący (410 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 970 wizyt
pytanie zadane 5 stycznia 2019 w C i C++ przez NewUser1 Nowicjusz (210 p.)

93,454 zapytań

142,449 odpowiedzi

322,718 komentarzy

62,833 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...