• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zabezpieczenie arduino przed zbyt wysokim napięciem

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,389 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2019 w Mikrokontrolery przez Username Obywatel (1,350 p.)

Dzień dobry! 
Ostatnio zrobiłem taki schemat: 

Po sprawdzeniu okazało się że mogę spalić płytkę arduino, więc mam pytanie, jak się przed tym zabezpieczyć?
Jestem zielony w tych tematach także jak jakieś inne rzeczy są źle, prosiłbym o ich opisanie ;)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 16 stycznia 2019 przez PolYGlok Pasjonat (19,450 p.)

Po sprawdzeniu okazało się że mogę spalić płytkę arduino

 Po jakim sprawdzeniu? 

Z tego co widzę to na schemacie masz Arduino Nano -popraw mnie jak się myle.

Ono może być zasilane napięciem od 6 do 20V. Z baterii połączonych jak na schemacie szeregowo wyjdzie Ci 6V. 

Nie wiem jak i gdzie podpiąłeś zasilanie(nie znam tej płytki od dołu) poprzez płytkę uniwersalną do A Nano ale w dokumentacji do płytki powinieneś mieć gdzie podpiąć zasilanie. 

Ja bym podpiął pod VIN i GND.

komentarz 16 stycznia 2019 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Chodzi o to że na innym forum ludzie powiedzieli że "Jak silnik hamuje to wytwarza prąd, nie ma co z nim zrobić więc podnosi się napięcie, a to niszczy procesor i ewentualnie inne elementy na płytce."
komentarz 16 stycznia 2019 przez PolYGlok Pasjonat (19,450 p.)
Daj link do tego tematu.

Na tym schemacie nie masz podpiętej masy z tego co widzę...
komentarz 16 stycznia 2019 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Tak, Masa jest do VIN a + jest do niczego, musze zmienić o jeden w lewo
temat: http://forum.arduinopolska.pl/watek-czy-to-zadzia%C5%82a
komentarz 16 stycznia 2019 przez PolYGlok Pasjonat (19,450 p.)

Dlatego stosuje się osobne zasilanie dla silników.

Stosujesz płytki z rozdzielonymi szynami zasilania? 

Spróbuj tego schematu.

0 głosów