• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

zmiana systemu

0 głosów
383 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2019 w Systemy operacyjne, programy przez LaikKomputerowy95 Nowicjusz (160 p.)
Witam. Posiadam system windows vista Home Basic. Chciałem zmienić go na Windows 8.1 lub 10,ale nie wiem jak to zrobić. Nie jestem biegły w dziedzinie informatyki i można napisać,że idzie mi to jak po grudzie. Wczoraj byłem w sklepie komuterowym i windows 10 kosztuje ponad 500zł. Nie stać mnie na taki wydatek w tej chwili. Nie rozumiem o co chodzi z tym wgrywaniem z pendriva - Czy aby to zrobić ja muszę mieć wykupiony jakiś kod ?czy ten pendrive może być pusty? Próbowałem działać wedle wskazówek podanych na filmikach yt czy ze stronek instruktarzowych,ale albo nie rozumiałem do końca,albo pojawiał się jakiś błąd. Prawdę mówiąc jestem trochę podłamany,bo nie widzę wyjścia z tej sytuacji. Jeśli ktoś może jakoś pomóc to będę wdzięczny. Pozdrawiam.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez shotokan Nałogowiec (39,610 p.)
Witaj,
no cóż, mając Windows Vista Home Basic niewiele możesz zdziałać. Niestety, ale jak chcesz mieć legalny system, to musisz sobie taki zakupić. Dziś już rzadko się kupuje system z płytką. Głównie kupuje się klucz, a system się ściąga z Internetu, wypala na płytę lub pendriva i instaluje. Podczas instalacji (lub później) wpisujesz ten zakupiony klucz i aktywujesz swój system.

Jak już ściągniesz sobie obraz systemu to spokojnie znajdziesz poradniki, jak nagrać taki obraz na płytę lub pendriva (jak coś to pisz, pomożemy).

Jeśli jesteś uczniem lub studentem to jest coś takiego jak projekt MS Imagine. Uczelnia, która to posiada dysponuje legalnymi i darmowymi Windowsami dla swoich uczniów.