• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak to jest z tym programowaniem a silnikiem gry?

0 głosów
693 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2019 w C i C++ przez Młody Piotrek Nowicjusz (220 p.)
Zaczynając, mam 14 lat, i nie za bardzo znam się na tak szczegółowych zagadnieniach, także proszę o wyrozumiałość  Ale zaczynając... Programowania w C++ zacząłem się uczyć od minionych wakacji. Jednak cały czas ciągnęło mnie to tworzenia tych gier. Na etapie na którym jestem, tworzę swoją grę symulacyjną w ClickTeam Fusion 2.5. I nie. Nie jest to gra typu dwa okienka I 3 przyciski. Musicie uwierzyć mi na słowo że jest to w miarę Przejrzysty, bardziej skomplikowany projekt z wieloma funkcjami i elementami audio oraz ładnej grafiki. Wracając do tematu. W tym programie, jest mało programowania w C++, A prawie nie ma wcale. Strasznie nie podoba mi się tworzenie silników I nie chciałbym w przyszłości pracować jako programista silnika, lecz mało programista gameplaya. I pytanie brzmi, czy jeżeli większa uwagę będę skupiał na istniejących silnikach ( najpierw na CTF A później może w Unreal Engine) to w przyszłej pracy wyjdzie mi to na dobre? Bo nie chce uczyć się tego co nie przyda mi się w przyszłości. Wiem, że na pewno trzeba znać na dobrym poziomie c++ Ale czy wystarczy profesjonalnie orientować się w silnikach i sprawnie w czystym programowaniu? Czy trzeba cisnąć czyste programowanie na profesjonalnym poziomie bo to jest niezbędne? Bo wiecie, boję się, że to mi wyjdzie na złe, że nie przykładam dużo nauki do programowania, tylko po kilka godzin dziennie cisnę te środowisko ClickTeam Fusion. Pomożecie?

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 13 stycznia 2019 przez Arkadiusz Sikorski Pasjonat (20,160 p.)

Ale czy wystarczy profesjonalnie orientować się w silnikach i sprawnie w czystym programowaniu?

Jeśli firma korzysta z gotowego silnika, to wystarczy "czyste programowanie" i znajomość języka skryptowego, którego używa silnik. Jednakże są też firmy, które robią gry od zera i piszą własne silniki, ale:

  1. musiałaby to być duża firma z projektem typu AAA
  2. lub małe studio, które poprzez napisanie własnego silnika do gry wyróżniła by się czymś szczególnym.

Więc odpowiedź na Twoje pytanie to "tak i nie", bo to zależy głównie od miejsca. Popatrz na oferty pracy, na przykład tu. Jedni będą chcieli twórców silników, inni nie. Biznesowo zazwyczaj jest mniej ryzykowne i mniej kosztowne korzystać z gotowego silnika, więc przewaga może być po stronie tych, którzy silników nie tworzą.

 

Bo nie chce uczyć się tego co nie przyda mi się w przyszłości

Cóż, myślę, że mając 14 lat nie masz co zastanawiać się bardzo, co Ci się przyda w przyszłości, a co nie. Nie chcę być źle zrozumiany, ale w tym wieku trudno przewidzieć, co tak naprawdę może Ci się w życiu przydać laugh

Na razie próbuj różnych rzeczy, różnych stopni skomplikowania, jeśli chodzi o tworzenie gier - próbuj zarówno używać gotowych silników (spróbuj kilku!) i spróbuj zrobić też jakiś nieduży swój do małej gry. Za kilka lat na próbowanie nowych rzeczy nie będzie aż tak wiele czasu (z powodu matury/studiów/pracy/rodziny*).

*niepotrzebne skreślić

 

wyjdzie na złe, że nie przykładam dużo nauki do programowania

Cóż, zależy z czym wiążesz swoją karierę. Na pewno bycie dobrym programistą otworzy wiele alternatywnych ścieżek kariery, nie tylko w gamedevie.

1
komentarz 13 stycznia 2019 przez Młody Piotrek Nowicjusz (220 p.)
Łał, dziękuję ci bardzo za tę odpowiedź. Dawno nie czytałem tak mądrych słów. Dałeś mi dobrą radę, i mysle że moje rozterki zostały rozwiane.
+1 głos
odpowiedź 13 stycznia 2019 przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
Ja proponuje biblioteke SFML. Dzieki niej tworzysz fajne gierki ktore skladaja sie w 100 % z tego co napiszesz na klawiaturze. Wiem o co ci chodzi tez nad tym myslalem. Ja postanowilem ze przerobie dobrze podstawy c++ i popisze pare gierek w sfml. Na chwile obecna pisze Mario a po nim zabiore sie za Unity, ale to moja droga.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 865 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 216 wizyt
pytanie zadane 23 listopada 2016 w Inne języki przez Harertz Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 188 wizyt
pytanie zadane 24 czerwca 2015 w SQL, bazy danych przez SebastianGomularz Dyskutant (9,370 p.)

93,425 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,646 komentarzy

62,787 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...