Treść zadania:
OPIS:
/używamy tablic statycznych, pętli for /
Żongler żongluje 8 piłeczkami. Wykonuje n podrzutów. W k krokach (k<=8) żongler upuszcza piłeczkę.
W lewej ręce żonglera znajdują się piłeczki o numerach 1,2,3,4 ułożone w podanej kolejności.
W prawej ręce żonglera są piłeczki o numerach 5,6,7,8 ułożone w podanej kolejności.
Żongler zaczyna żonglerkę z lewej ręki. Piłka wyrzucona z ręki lewej jest chwytana ręką prawą i na odwrót – wyrzucona prawą jest chwytana ręką lewą.
Jeden krok to wyrzucenie piłeczki z jednej ręki i złapanie jej drugą ręką (lub upuszczenie).
Wyrzucaną piłeczką jest piłka znajdująca się z lewej strony ręki rzucającej.
Złapana piłeczki ustawiana jest na końcu (tj. z prawej strony) w ręce chwytającej.
Jeśli w ręce, z której ma być wykonany rzut brak jest piłeczek program przechodzi do kroku następnego.
Jeśli piłeczka upadnie nie wraca już do żonglerki.
Dane wejściowe:
Program pobiera od użytkownika ilość kroków (n, gdzie n>0).
Pobiera k liczb (gdzie k>0 i k<=8) będących krokami, w których piłeczka upadnie.
Dane wyjściowe:
Kolejność piłeczek w lewej i prawej ręce po n krokach – uwzględniającą k upuszczeń.
Mógł by ktoś lepiej objaśnić treść, bo ciężko mi to zrozumieć. Jak przenieść jeden element tablicy do drugiej?
#include <iostream>
#include <cstdlib>
using namespace std;
int n; //Ilosc krokow
int k; //Kroki, w ktorych pileczka upadnie
int l_reka[4]; //Pileczki w lewej rece
int p_reka[4]; //Pileczki w prawej rece
int main()
{
int l_reka[4] = {1,2,3,4};
for(int i=0; i<4; i++)
cout<<l_reka[i];
int p_reka[4] = {5,6,7,8};
for(int i=0; i<4; i++)
cout<<p_reka[i];
cout<<"Ile podrzutow: ";
cin>>n;
cout<<"Podaj kroki w ktorych pilka ma upasc (od 1-8): ";
cin>>k;
return 0;
}
Tyle mam. Dalej ciężko ruszyć