• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tablice i pętle. Zadanie z żonglerką piłkami

0 głosów
56 wizyt
pytanie zadane 10 stycznia w C i C++ przez nieznajomy121 Nowicjusz (160 p.)

Treść zadania: 

OPIS:

/używamy tablic statycznych, pętli for /

Żongler żongluje 8 piłeczkami. Wykonuje n podrzutów. W k krokach (k<=8) żongler upuszcza piłeczkę.

W lewej ręce żonglera znajdują się piłeczki o numerach 1,2,3,4 ułożone w podanej kolejności.

W prawej ręce żonglera są piłeczki o numerach 5,6,7,8 ułożone w podanej kolejności.

Żongler zaczyna żonglerkę z lewej ręki. Piłka wyrzucona z ręki lewej jest chwytana ręką prawą i na odwrót – wyrzucona prawą jest chwytana ręką lewą.

Jeden krok to wyrzucenie piłeczki z jednej ręki i złapanie jej drugą ręką (lub upuszczenie).

Wyrzucaną piłeczką jest piłka znajdująca się z lewej strony ręki rzucającej.

Złapana piłeczki ustawiana jest na końcu (tj. z prawej strony) w ręce chwytającej.

Jeśli w ręce, z której ma być wykonany rzut brak jest piłeczek program przechodzi do kroku następnego.

Jeśli piłeczka upadnie nie wraca już do żonglerki.

 

Dane wejściowe:

Program pobiera od użytkownika ilość kroków (n, gdzie n>0).

Pobiera k liczb (gdzie k>0 i k<=8) będących krokami, w których piłeczka upadnie.

Dane wyjściowe:

Kolejność piłeczek w lewej i prawej ręce po n krokach – uwzględniającą k upuszczeń.

Mógł by ktoś lepiej objaśnić treść, bo ciężko mi to zrozumieć. Jak przenieść jeden element tablicy do drugiej? 

#include <iostream>
#include <cstdlib>


using namespace std;

int n; //Ilosc krokow
int k; //Kroki, w ktorych pileczka upadnie
int l_reka[4]; //Pileczki w lewej rece
int p_reka[4]; //Pileczki w prawej rece

int main()
{
    int l_reka[4] = {1,2,3,4};
    for(int i=0; i<4; i++)
    cout<<l_reka[i];

    int p_reka[4] = {5,6,7,8};
    for(int i=0; i<4; i++)
    cout<<p_reka[i];

    cout<<"Ile podrzutow: ";
    cin>>n;

    cout<<"Podaj kroki w ktorych pilka ma upasc (od 1-8): ";
    cin>>k;
    
    



    return 0;
}

Tyle mam. Dalej ciężko ruszyć frown

komentarz 11 stycznia przez j23 VIP (108,680 p.)
Przeszukaj to forum, bo wydaje mi się, że to zadanie było tutaj.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 214 wizyt
pytanie zadane 10 stycznia 2018 w C i C++ przez Sansi Użytkownik (720 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 271 wizyt
pytanie zadane 22 lutego 2016 w Java przez Mlorism Początkujący (360 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 138 wizyt
pytanie zadane 10 lutego 2017 w C i C++ przez Phantom Nowicjusz (120 p.)
Porady nie od parady
Pytania na temat serwisu SPOJ należy zadawać z odpowiednią kategorią dotyczącą tej strony.SPOJ

67,127 zapytań

114,075 odpowiedzi

241,784 komentarzy

47,030 pasjonatów

Przeglądających: 216
Pasjonatów: 16 Gości: 200

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...