Witam mam do napisania Tetrisa w C. Ma on działać jedynie w konsoli (bloczki to na przykład kształty złożone z 4 gwiazdek). Niestety nigdy nie robiłem żadnego projektu programistycznego i natrafiłem na problem, a mianowicie nie wiem jak zrobić tak, żeby niezależnie od niczego innego bloczek spadał niżej co np. pół sekundy (mój program czeka na input, a gdy go nie dostanie to nic nie robi dalej). Oto moja pętla:
while (!gameover)
{
initialize(&block);
printsMap(board);
while (0==0)
{
x=getch();
doIt(x,&shape);
if (!check(0,&shape))
break;
moves(0, &shape);
sleep(0.5);
system("clear");
printsMap(board);
}
}
Funkcja doIt przesuwa bloczek we wskazane przez użytkownika miejsce (dół, lewo, prawo, rotacja o 90 stopni), initialize spawnuje kolejny bloczek, printsMap wypisuje naszą grę w konsoli, moves(0, &shape) przesuwa bloczek w dol. Bardzo proszę o pomoc. Czekam na krytykę :)