• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zadanie egzaminacyjne javascript

0 głosów
98 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia w Egzaminy E12, E13, E14 przez bartek2527 Początkujący (250 p.)

Witam mam problem z zadaniem egzaminacyjnym

 https://egzamin-e14.blogspot.com/2018/05/arkusz-e14-09-1801.html 

a dokładnie z js mam taki kod: 

<h3>Wyznaczanie najniższej średniej</h3>
<ul>
<li>Polak <input type="number" id="sr1"></li>
<li>Nowak <input type="number" id="sr2"></li>
<li>Rysnik <input type="number" id="sr3"></li>
</ul><br />
<input type="submit" value="wyznacz" onclick="wyznacz()"> 
<h3>Najniższa średnia:</h3><span id="wyn"></span>
<script>
function wyznacz()
{
var a = document.getElementById("sr1").value;
var b = document.getElementById("sr2").value;
var c = document.getElementById("sr3").value;
a = parseInt(a);
b = parseInt(b);
c = parseInt(c);
if (a<b && a<c)
{
document.getElementById("wyn").innerHTML=a
}
else document.getElementById("wyn").innerHTML=c;
if (b<c && b<a)
{
document.getElementById("wyn").innerHTML=b
}
else document.getElementById("wyn").innerHTML=a;
if (c<a && c<b)
{
document.getElementById("wyn").innerHTML=c
}
else document.getElementById("wyn").innerHTML=b;


}
</script>

i teraz po wpisaniu kolejno w pola 3 2 1 program wyświetli 1 czyli tak jak powinno być ale jeśli wpiszę 1 2 3 lub 1 3 2 program wyświetla wartośc drugą czyli b a powinno pokazac najmniejszą w czym tu może być problem bo nie mogę do tego dojść.

komentarz 6 stycznia przez shotokan Nałogowiec (39,200 p.)
Poszukaj sobie algorytmu do wyznaczania wartości maksymalnej z trzech liczb :)
komentarz 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)

tak z ciekawości...

onclick="wyznacz()"

czy

document.getElementById("wyn").innerHTML=c 

rozumiem, że na tych egzaminach w technikach traktowane są jako w pełni poprawne, fajne i w ogóle super extra...? pytam, ponieważ już nie pierwszy raz widzę takie zapisy z hasłem "egzamin E..." sad

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)

Aby wyznaczyć wartość najmniejszą bądź największą użyj np. metody:

Math.min(2,3,1); // 1
Math.max(2,5,3); // 5

*na marginesie.. zachęcam do używania google, pierdylion wyników jak wybrać liczbę max i min ze wskazanego zbioru array lub z kolejno podanych...

komentarz 6 stycznia przez bartek2527 Początkujący (250 p.)
Dzięki za pomoc juz działa nie wiem czy tylko u nas w szkole tak jest, może się to wydać śmieszne, ale nigdy zaden nauczyciel nie pokazał nam takiej prostej metody, jak robiliśmy zadanie z wyznaczaniem najmniejsze lub największej to męczyliśmy się pisząc taki kod jak pokazałem wyżej, a sam nauczyciel nie pokazał tak prostego rozwiązania nawet rozwiązując samemu nie wpadł na to żeby można to zrobić w ten sposób dużo prościej.
komentarz 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)
ehh... gdybym tak mówił w pracy "nikt mi tego nie pokazał" to wyleciałbym po 1 dniu :) Jest google, dokumentacja, SO i pierdyliard innych miejsc gdzie można tę wiedzę zdobyć. Nie licz na to, że ktoś Ci pokaże krok po kroku co i jak... wiele osób uczy się programowania od zera samemu nie mając nauczyciela i nawet nikogo kto by pomógł i dają radę... trzeba tylko chcieć.

Polecam na początek dokumentację MDN i np. exploringjs, chyba jedna z lepszych pozycji o JS.
komentarz 6 stycznia przez shotokan Nałogowiec (39,200 p.)
Ja się mogę wypowiedzieć w tym temacie, bo sam tak zadaję uczniom. Nie chodzi o to, że Math.max jest zła, tylko to moim zdaniem nie uczy myślenia. A z tym dzisiejsza młodzież boryka się najbardziej. Zdecydowanie trudniej jest kazać znaleźć max lub min 3, 4 liczb przez wykorzystanie instrukcji warunkowych. Więc niech się trochę pomęczą, ale wyjdzie im to na dobre.
A jak już się czegoś nauczą to wtedy można korzystać z łatwiejszych rozwiązań :)
komentarz 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)
oj dyskutowałbym... to wg mnie uczy usilnego tworzenia miliarda IF zamiast korzystać z gotowych metod. Potem taki człowiek wychodzi z nimi zdanym egzaminem, a nie zna nawet tych kilkudziesięciu podstawowych metod JS...

ja rozumiem uczenie algorytmów itp. ale to może np. każmy im zrobić algorytm szukający n-tej liczby pierwszej, tworzący ciąg fibonaciego.

Albo np. wg mnie bardzo praktyczne zadanie - zrób klasę Validator, która posiada szereg metod do walidacji różnych danych, np. walidator nip, regon, itp. itd. Niech to będą np. metody static itp. Zadanie wymaga myślenia, szukania informacji, korzystania z tych IF i pętli które w szkołach tak kochają itd. a jednocześnie starajmy się pokazywać gotowe metody, gotowe rozwiązania...

Taki walidator to nic trudnego, same podstawowe operacje i wg mnie jedno z prostszych zadań takich typowo szkolnych, a dałoby jakiś fajny, konkretny produkt. Do tego np. pokazać ludziom jak zrobić sobie repo na GH czy BB, opublikować skrypcik w npm itp. Uczmy czegoś praktycznego... a nie rysowania n-tej choinki z gwiazdek, bo czasem mam wrażenie, że do takich rzeczy sprowadza się nasze szkolnictwo...
komentarz 6 stycznia przez shotokan Nałogowiec (39,200 p.)
Spoko, uspokajam, że nie tak to działa. Nie chodzi mi o wyliczanie maksimum 10 liczb ifami (bo chyba sam bym tego nie zrobił). Chodzi mi o wprowadzenie jakiegoś poziomu trudności w rozwiązywaniu zadań, aby nauczyć uczniów myślenia, logicznego myślenia. A z tym naprawdę jest duży kłopot.
A co do programu nauczania czy poziomu egzaminów... no cóż, nie będę się sprzeczał bo masz rację. Jednak badania pokazują, że z pokolenia na pokolenie stajemy się po prostu głupsi, nie potrafimy używać mózgu. Dawnej człowiek mnożył "pod kreskę". A dziś uczeń nie policzy bez kalkulatora. I dlatego też poziom nauki z dnia na dzień spada.
Trochę to bolesne, ale prawdziwe...
komentarz 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)

I dlatego też poziom nauki z dnia na dzień spada.
Trochę to bolesne, ale prawdziwe...

nie... to wina kadry uczącej. Zauważ, że szkoła średnia i studia nie są obowiązkowe, idziesz tam dobrowolnie, a więc i nikt nie gwarantuje Ci, że musisz szkołę skończyć :) niech kończą Ci, którzy faktycznie chcą się uczyć, proste i skuteczne rozwiązanie.

A swoją wypowiedź piszę na podstawie doświadczeń... mialem okazję współpracować z kilkoma osobami po technikum, ba nawet twierdzili że to profil programistyczny i ostatni rok... a mialem wrażenie, że z JS znali tylko if i for, a na haslo puść request na endpoint xxx i sprawdź co otrzymamy to robili wielkie oczy... niestety, ale mamy nauczycieli, którym zależy ino na tym aby max ludzi zdało, a nie żeby wypuścić dobrych fachowców.

Jeszcze mógłbym zrozumieć taki tok myślenia w liceach, gdzie w sumie wyrzucamy człowieka z wiedzą ogólną ale teoretycznie bez zawodu, ale chyba sam przyznasz, że rolą technikum powinno być wypuszczenie ludzi którzy mają wiedzę aby rozpocząć pracę, a tak się nie dzieje... przynajmniej nie na kierunkach IT.

komentarz 6 stycznia przez shotokan Nałogowiec (39,200 p.)

mamy nauczycieli, którym zależy ino na tym aby max ludzi zdało, a nie żeby wypuścić dobrych fachowców

 Co ja na to poradzę, że właśnie tak są oceniani nauczyciele i całe szkoły - pod kątem zdawalności egzaminów, matur. A, że zagadnienia na egzaminach zawodowych nie wiele mają wspólnego z przyszłą pracą... to już inna beczka.
Nauczyciele wykonują to, czego się od nich wymaga, uczą tego, co im każą. Tak samo, jak Ty wykonujesz polecenia pracodawcy.
Jednak nie mogę się zgodzić z tym, że nauczycielom przedmiotów zawodowych nie zależy na wykształceniu fachowców. Tacy nauczyciele stają na głowie, aby jak najlepiej przygotować ucznia do zawodu.

I prawdą jest, że nie każdy musi ukończyć szkołę. Jednak mimo wszystko obowiązek nauki jest do 18 roku życia. Z drugiej strony, czy naprawdę chciałbyś, aby nasze polskie społeczeństwo było półanalfabetami, a kilka procent było wykształconych?

komentarz 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)

Z drugiej strony, czy naprawdę chciałbyś, aby nasze polskie społeczeństwo było półanalfabetami, a kilka procent było wykształconych?

Szczerze?

Nie, nie chciałbym aby byli analfabetami, ale w ostatnich latach jest mega nagonka że każdy musi iść na studia, i po LO i po technikum (co trochę zatraca ducha tego technkum które już miało dać ten zawód, a studia miałyby dodatkiem dla chętnych, a teraz jest parcie publiczne że każdy musi iść na studia). Tym samym nie masz dzis fachowców po zawodówkach. Niejednokrotnie spotkałem się z opinią, że zetka to "szkoła dla nieuków"... i wiesz co? Mam zawsze jedną, prostą odpowiedź:

weź murarza po zawodówce który robi to z pasją, bo chciał na to iść

weź kucharza po technikum który robi to z pasją, bo chciał na to iść

weź lekarza po studiach który robi to z pasją, bo chciał na to iść

i powiedz mi, czy da się te 2 osoby wzajemnie wymieniać? Czy dobry lekarz będzie dobrym murarzem? Czy aby murować, być stolarzem itp. trzeba mieć studia, lo czy technikum? Czy aby być lekarzem wystarczy zawodówka?

A teraz tak sam sobie odpowiedz ile wg Ciebie uczniów idzie do LO i techników na siłę, a mogłoby się spełnić np. jako stolarz, murasz, płytkarz itp. itd. tylko nie poszli do zetki bo są średni, przeciętni (takie powiedzmy 3+) i boją się, że pójdzie za nimi opinia,że poszli do zetki bo są nieukami... Ja bardzo szanuję ludzi, którzy idą do zawodówek i robią porządną robotę...

komentarz 6 stycznia przez shotokan Nałogowiec (39,200 p.)
Tak, masz rację, nagonka jest i każdy musi iść na studia bo jak nie to nie będzie kimś.
Moja szkoła, w której pracuję, jest dawną szkołą kolejową. Kilkanaście lat temu kierunki kolejowe zostały wygaszone. Teraz brakuje specjalistów na kolei więc poproszono nas o reaktywację kierunków. Kolej płaci stypendia na uczniów, gwarantuje pracę i co... chętnych nie ma...

Niestety mimo rządowych projektów i dotacji, jakoś nie widać poprawy. Co prawda, był mały bum na technikum, ale chyba się skończył bo znowu większość uczniów idzie do liceum. O zawodówkach (teraz się nazywają szkoły branżowe) już nie wspomnę.

No ale co począć, skoro to nie wina ucznia, bardziej bym upatrywał rodzica. Przecież moje dziecko nie będzie jakimś tam robolem, tylko lekarzem, prawnikiem itp. Ma iść do liceum i na studia.
No nic, pożyjemy zobaczymy, co z tego wyjdzie... tzn, kiedy to wszystko szlak trafi.
komentarz 6 stycznia przez Tomek Sochacki Mędrzec (169,730 p.)

moje dziecko nie będzie jakimś tam robolem

tylko że dobry "robol" może zarobić nawet więcej niż ten lekarz czy prawnik :)

Podobne pytania

–1 głos
0 odpowiedzi 52 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 138 wizyt
pytanie zadane 31 lipca 2018 w JavaScript, jQuery, AJAX przez ogórek Nowicjusz (150 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 188 wizyt
Porady nie od parady
Nie wiesz jak poprawnie zredagować pytanie lub pragniesz poznać którąś z funkcji forum? Odwiedź podstronę Pomoc (FAQ) dostępną w menu pod ikoną apteczki.FAQ

62,291 zapytań

108,414 odpowiedzi

226,329 komentarzy

34,965 pasjonatów

Przeglądających: 251
Pasjonatów: 14 Gości: 237

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...