• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pisanie gier w Pythonie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,397 wizyt
pytanie zadane 2 stycznia 2019 w Python przez Szczerbatek955 Nowicjusz (160 p.)
Witam, zaciekawił mnie temat stworzenia średnio skomplikowanej gry 2D.

Jakiś czas temu kupiłem książkę Hello World z której uczyłem się języka programowania Python.

Opiszę jak mniej więcej chciałbym żeby ta gra wyglądała.

Kierujemy osadą na jakimś terenie, obok naszej osady są osady innych graczy. (Chciałbym żeby to była gra online, jakas prosta baza danych, pobieranie wysyłanie, ping nie byłby aż tak ważny, więc możliwe są do zastosowania jakieś "amatorskie rozwiązania", wybaczcie za dobór słów).

Musimy dbać o dobre relacje z kowalem, jakimś tam zbrojmistrzem, piekarzem żeby mieć zniżki na jedzenie dla moich poddanych/żołnierzy.

Ważna częścią tej gry byłaby dyplomacja z innymi graczami, więc wysyłanie wiadomości, tworzenie jakiś koalicji itp.

Nie mam pomysłu na system walk z innymi graczami.

Chciałbym tworzyć własne grafiki, wygląd postaci do wyboru itp...

Od czego zacząć? Próbować kombinować w Pygame? Czy zastosować całkiem inny język programowania do tego zadania?

Jak Wy podeszlibyscie do tematu?

Pozdrawiam :)

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 2 stycznia 2019 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Moim zdaniem w pygame będzie ci dość ciężko to zrobić, szczególnie wersje wieloosobową online. Ja bym celował w Unity. Naprawde niech nie przeraża cież nie znajomość C# bo można powoli powoli się doszkalać w raz z postępem gry.
komentarz 2 stycznia 2019 przez Szczerbatek955 Nowicjusz (160 p.)
Rozumiem, przeglądam sobie Internet i w sumie bardziej odpowiadał by mi widok izometryczny, nadal lepiej robić to w Unity? :)

Możecie polecić jakieś książki dla początkującego? Bo wiedzę na temat C# mam niewielką...lepiej idzie mi w Pythonie :)
1
komentarz 2 stycznia 2019 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Ja bym ci polecał poradniki na youtube.
0 głosów
odpowiedź 3 stycznia 2019 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)
"Od czego zacząć?" od czegokolwiek byle bys cos robil i lecial z tematem do przodu. Jak nie wiesz co masz zrobic, to zrob to co wiesz co masz zrobic :)

 

srednio skomplikowana gra 2d i unity :)?
0 głosów
odpowiedź 3 stycznia 2019 przez Szczerbatek955 Nowicjusz (160 p.)
No dobrze zacząć...ale muszę mieć jakiś punkt zaczepienia :)

Uczyć się teksturowac, zacząć tworzyć teren w Unity a programowaniem zająć się na bieżąco?

Dlatego pytam Was, bardziej doświadczonych, od czego zacząć :)

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 1,607 wizyt
pytanie zadane 19 grudnia 2021 w Python przez void6 Użytkownik (790 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 5,426 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2018 w Python przez Arduino04 Użytkownik (560 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,255 wizyt
pytanie zadane 20 października 2017 w Python przez Dawid89 Obywatel (1,100 p.)

92,536 zapytań

141,377 odpowiedzi

319,452 komentarzy

61,922 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...