• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pisanie gier w Pythonie

0 głosów
199 wizyt
pytanie zadane 2 stycznia w Python, Django przez Szczerbatek955 Nowicjusz (160 p.)
Witam, zaciekawił mnie temat stworzenia średnio skomplikowanej gry 2D.

Jakiś czas temu kupiłem książkę Hello World z której uczyłem się języka programowania Python.

Opiszę jak mniej więcej chciałbym żeby ta gra wyglądała.

Kierujemy osadą na jakimś terenie, obok naszej osady są osady innych graczy. (Chciałbym żeby to była gra online, jakas prosta baza danych, pobieranie wysyłanie, ping nie byłby aż tak ważny, więc możliwe są do zastosowania jakieś "amatorskie rozwiązania", wybaczcie za dobór słów).

Musimy dbać o dobre relacje z kowalem, jakimś tam zbrojmistrzem, piekarzem żeby mieć zniżki na jedzenie dla moich poddanych/żołnierzy.

Ważna częścią tej gry byłaby dyplomacja z innymi graczami, więc wysyłanie wiadomości, tworzenie jakiś koalicji itp.

Nie mam pomysłu na system walk z innymi graczami.

Chciałbym tworzyć własne grafiki, wygląd postaci do wyboru itp...

Od czego zacząć? Próbować kombinować w Pygame? Czy zastosować całkiem inny język programowania do tego zadania?

Jak Wy podeszlibyscie do tematu?

Pozdrawiam :)

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 2 stycznia przez profesorek96 Nałogowiec (46,310 p.)
Moim zdaniem w pygame będzie ci dość ciężko to zrobić, szczególnie wersje wieloosobową online. Ja bym celował w Unity. Naprawde niech nie przeraża cież nie znajomość C# bo można powoli powoli się doszkalać w raz z postępem gry.
komentarz 2 stycznia przez Szczerbatek955 Nowicjusz (160 p.)
Rozumiem, przeglądam sobie Internet i w sumie bardziej odpowiadał by mi widok izometryczny, nadal lepiej robić to w Unity? :)

Możecie polecić jakieś książki dla początkującego? Bo wiedzę na temat C# mam niewielką...lepiej idzie mi w Pythonie :)
1
komentarz 2 stycznia przez profesorek96 Nałogowiec (46,310 p.)
Ja bym ci polecał poradniki na youtube.
0 głosów
odpowiedź 3 stycznia przez spamator12 Dyskutant (8,980 p.)
"Od czego zacząć?" od czegokolwiek byle bys cos robil i lecial z tematem do przodu. Jak nie wiesz co masz zrobic, to zrob to co wiesz co masz zrobic :)

 

srednio skomplikowana gra 2d i unity :)?
0 głosów
odpowiedź 3 stycznia przez Szczerbatek955 Nowicjusz (160 p.)
No dobrze zacząć...ale muszę mieć jakiś punkt zaczepienia :)

Uczyć się teksturowac, zacząć tworzyć teren w Unity a programowaniem zająć się na bieżąco?

Dlatego pytam Was, bardziej doświadczonych, od czego zacząć :)

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 805 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2018 w Python, Django przez Arduino04 Użytkownik (540 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 558 wizyt
pytanie zadane 20 października 2017 w Python, Django przez Dawid89 Początkujący (380 p.)
–1 głos
3 odpowiedzi 111 wizyt
Porady nie od parady
Zadając pytanie postaraj się o odpowiedni tytuł, kategorię oraz tagi.Tagi

62,291 zapytań

108,414 odpowiedzi

226,329 komentarzy

34,965 pasjonatów

Przeglądających: 244
Pasjonatów: 13 Gości: 231

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...