• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Wyjaśnienie przypisania w kodzie

0 głosów
67 wizyt
pytanie zadane 29 grudnia 2018 w Java przez ShockOfficial Początkujący (390 p.)
zamknięte 31 grudnia 2018 przez ShockOfficial

Cześć! 
Nie rozumiem na jakiej zasadzie działa przypisanie:

cat.owner = woman;

dog.owner = woman;

fish.owner =woman;


Pomógłby ktoś zrozumieć? blush

public class Solution {
    public static void main(String[] args) {
      Cat cat = new Cat();
      Dog dog = new Dog();
      Fish fish = new Fish();
      Woman woman = new Woman();
      cat.owner = woman;
      dog.owner = woman;
      fish.owner =woman;
    }

    public static class Cat {
        public Woman owner;
    }

    public static class Dog {
        public Woman owner;
    }

    public static class Fish {
        public Woman owner;
    }

    public static class Woman {
    }
}

Pozdro! 

komentarz zamknięcia: Mój problem został rozwiązany.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 29 grudnia 2018 przez zmiennoimienny Mądrala (5,550 p.)
wybrane 31 grudnia 2018 przez ShockOfficial
 
Najlepsza

Hej smiley
Każdy obiekt ma swoje pole typu Woman o nazwie owner. 

Przypisanie które podałeś działa tak, że każdemu polu owner w obiektach cat, dog i wish przypisujesz obiekt typu Woman który utworzyłeś.
Nie wiem czy o takie objaśnienie chodziło, jak by co to pytaj smiley.
Pozdrawiam.

komentarz 29 grudnia 2018 przez ShockOfficial Początkujący (390 p.)

Już powoli zaczynam rozumieć. Czyli "." (kropka) służy do odwoływania się do pól danych obiektów? 
Np. jakbym miał
 

Public static class Dzien {

public int godzina;
}


to w metodzie main mogę się odwołać do pola " godzina", klasy Dzień ( bo jest public) w taki sposób.
( w main miałbym zmienna int a)

a.godzina = date;



 

komentarz 29 grudnia 2018 przez zmiennoimienny Mądrala (5,550 p.)

Dokładnie, znak kropki służy do odwoływania się pól i metod danego obiektu smiley

komentarz 31 grudnia 2018 przez ShockOfficial Początkujący (390 p.)

Dziękuję! smiley

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 86 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2019 w HTML i CSS przez Deeright Początkujący (380 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 98 wizyt
pytanie zadane 16 sierpnia 2017 w C i C++ przez Provokator5 Początkujący (450 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 120 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2018 w C# przez Kieszinho10 Początkujący (280 p.)

87,893 zapytań

136,485 odpowiedzi

304,290 komentarzy

58,279 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...