• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Poruszanie elementów w konsoli

Object Storage Arubacloud
0 głosów
471 wizyt
pytanie zadane 28 grudnia 2018 w C i C++ przez Shimeo7 Obywatel (1,910 p.)
Cześć, mam zrobić zadanie, które brzmi: Utwórz tablicę statków kosmicznych i napisz program, który na bieżąco aktualizuje ich pozycję, aż znikną z ekranu. Przyjmij, że ekran ma rozmiary 1024 na 768 pikseli. Tak brzmi treść zadania, mam problem, że nie za bardzo wiem, jak stworzyć ,,plansze" 1024 na 768. Czy ktoś może mnie nakierować jak stworzyć taką planszę w konsoli?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 28 grudnia 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)
Nie do końca jestem pewien o co chodzi. Masz te statki narysować i przemieszczać po ekranie w konsoli i zapominać o nich jesli wyjda poza ekran. Jeśli tak to podobnie jak każda gra - czyscisz konsole dla linuxów poleceniem clear dla windowsa cls i rysujesz kolejną klatkę w całości.

Z wielkością planszy troche gorzej. Można ustawić poleceniem wielkosc konsoli, ale nie w pikselach tylko bardziej w ilosci znakow, przez co rozmiar 1024x768 to jest tak z 10 razy za duzo zeby sie zmiescilo :P
0 głosów
odpowiedź 28 grudnia 2018 przez smokolisz Mądrala (6,340 p.)
edycja 28 grudnia 2018 przez smokolisz

Plansza mogłaby być tablicą dwuwymiarową [x][y]. Kiedy chcesz ustawić statek na danej pozycji możesz dać board[x][y] = '#';
Na początku każda komórka tablicy mogłaby zawierać pusty znak ' '.
Następnie wykonujesz dwie zagnieżdżone pętle w których wypisujesz wszystkie zawartości tablicy.

int boardsizeX = 35;
int boardsizeY = 15

for(int i = 0; i <boardsizeY; i++) {
     for(int x = 0; x <boardsizeX; x++) {
           cout << board[i][x];
     }
     cout<<"\n";
}


Dla pozycji x=4 i y=2 wygląd w konsoli

0   1   2   3   4   5   6   7   8   9
1
2                  #
3
4
5
6
7

Co klatke czyścisz konsole i zmieniasz pozycje statku o np 1 w pozycji X 

if(shipX <= boardsizeX && shipY <= boardsizeY) {
   shipMove();
} else {
   shipDestroy();
}

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,954 wizyt
pytanie zadane 9 października 2018 w C i C++ przez luna22 Obywatel (1,420 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 359 wizyt
pytanie zadane 9 stycznia 2022 w JavaScript przez neo1020 Dyskutant (8,430 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 532 wizyt
pytanie zadane 10 października 2020 w C# przez PanPrezes Obywatel (1,520 p.)

92,555 zapytań

141,402 odpowiedzi

319,553 komentarzy

61,939 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...