• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Allegro 5/SFML - problem z eventami (Snake)

Object Storage Arubacloud
0 głosów
264 wizyt
pytanie zadane 25 grudnia 2018 w C i C++ przez niezalogowany
Witam, robiąc prostą wersję Snake'a zauważyłem pewien bug, który pojawia się również w wersji użytkownika emSon (https://forum.pasja-informatyki.pl/110509/c-sfml-snake-new-version). Prawdopodobnie chodzi o to, w jaki sposób obsługiwane są eventy w Allegro czy SFML. Otóż chodzi o to, że gdy Snake jest większy od stanu początkowego i poruszając się, np. w dół naciśnie się szybko lewo/prawo i w górę to zalicza to jako kolizję. Jest możliwość pozbycia się tego buga?

Kod dla Allegro 5: https://pastebin.com/9kvZeyUm

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 25 grudnia 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)
wybrane 25 grudnia 2018
 
Najlepsza

Prawdopodobnie chodzi o to, w jaki sposób obsługiwane są eventy w Allegro czy SFML 

Allegro nie ma pojęcia o Twojej logice gry. Wciskasz klawisz to leci event. Jeśli logika narzuca pewne tempo gry to powinieneś obsłużyć przypadek wielokrotnych wciśnięć w trakcie jednej "tury". Na szybko dodając flage changedDirection, która pilnowałaby, żeby zmienić kierunek dało się tylko raz w ciągu tury. Mógłbyś też zrobić to porządniej i w eventach klawiszy ustawiać jedynie numer wciśniętego klawisza a faktyczną zmianę kierunku robić w ALLEGRO_EVENT_TIMER

Patrząc na Twój kod dziwne wydaje mi się wywołanie funkcji logic poza żadnym ifem - czyli dla dowolnego eventu. Oznacza to, że przeliczasz logikę kilkakrotnie na jedno poruszenie sie węża.

while(gameOver)

też jest dzwine :D

No i strasznie upośledzona tablica dynamiczna, która jest zwiększana o 1 za każdym razem zamiast hurtem np podwajając długość.

komentarz 25 grudnia 2018 przez niezalogowany
Tak, zmieniłem parę rzeczy.

Co do logiki, funkcja ta jest teraz wewnątrz if'a (draw && !gameOver).

while(gameOver) to teraz while(!gameOver)

A co do zwiększania o 1 tablicy dynamicznej. Wydaje mi się, że nie ma co marnować pamięci a w ten sposób zawsze mam jej tyle ile potrzebuje.
komentarz 25 grudnia 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)
Ze zwiększaniem tablicy jest taki problem, że generalnie przy zwiększeniu musisz ją całą przepisać w inne miejsce :D U Ciebie sytuacje troszke łagodzi realloc, który czasem powiększa zaalokowany blok w miejscu zamiast przepisywać całości w inne miejsce. Nie jestem ekspertem C, ale wydaje mi się, że to jak często się to uda jest troche losowe i nie polegałbym na tym za bardzo.
komentarz 25 grudnia 2018 przez niezalogowany
Czyli zapewne, żeby nie zostawiać śmieci w razie przepisania bloku w inne miejsce, trzeba by usuwać wskaźnik wskazujący na starą pozycję.
komentarz 25 grudnia 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)

Śmieciami się nie przejmuj. Przejmowałbym się czasem potrzebnym na przepisaniem  całej tablicy w nowe miejsce.  U Ciebie akurat jest ona mała, ale mimo wszystko wygląda to źle. Może źle to opisuje, więc napiszę co robi realloc pod spodem. Mamy taką tablice

	int n = 10;
	int* tab = malloc(sizeof(int)*n);

Chcemy ją zwiększyć o 1:

	tab = realloc(tab, sizeof(int)*(n + 1));

i ten realloc pod spodem albo faktycznie zwiększa nasz obecny blok, albo będzie musiał przepisać całość w nowe miejsce w ten sposób:

	int* new_tab = malloc(sizeof(int)*(n + 1));
	for (int i = 0; i < n; i++)
	{
		new_tab[i] = tab[i];
	}
	free(tab);
	tab = new_tab;

I dlatego zwiększanie tablicy generalnie jest mało-wydajne i jeśli już zwiększasz to hurtem a nie po 1 elemencie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 292 wizyt
pytanie zadane 24 grudnia 2018 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 140 wizyt
pytanie zadane 17 stycznia 2019 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 338 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2019 w C i C++ przez Sebastian Plichta Obywatel (1,200 p.)

92,548 zapytań

141,391 odpowiedzi

319,511 komentarzy

61,932 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...