• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprajt źle porusza się po ekranie (SFML)

VPS Starter Arubacloud
–1 głos
151 wizyt
pytanie zadane 23 grudnia 2018 w C i C++ przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)

Witam. Mój problem polega na tym, że zrobiłem sterowanie (tak dla przetestowania biblioteki SFML) do poruszania sprajtem. Problem polega na tym, że gdy nacisnę np. klawisz W to sprajt leci do góry (i to dobrze) ale gdy kliknę klawisz S to ten sprajt leci jeszcze do góry kilka metrów i dopiero zmienia kurs do tyłu. Podobnie jest z klawiszami A oraz D. Dołączam kod źródłowy.

 

#include <SFML\Graphics.hpp>


int main()
{

float position_X=0;
float position_Y=0;

 sf::RenderWindow okno(sf::VideoMode(800, 600, 32), "GUI Test");

 sf::Event zdarzenie;

 sf::Texture tekstura;
 tekstura.loadFromFile("Test.png");

 sf::Sprite sprajt;
 sprajt.setTexture(tekstura);

 sf::Font czcionka;
 czcionka.loadFromFile("arial.ttf");

sprajt.setPosition(400, 300);

 while(okno.isOpen())
 {
     while(okno.pollEvent(zdarzenie))
     {
         if(zdarzenie.type == sf::Event::Closed)
         {
             okno.close();
         }

if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::W)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y--);

         }
         if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::S)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y++);

         }

            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::A)

            {
                sprajt.move(position_X--, 0);
            }
            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::D)
            {
                sprajt.move(position_X++, 0);
            }

        okno.draw(sprajt);
         okno.display();


         okno.clear();
     }
 }
}

PS. Wesołych i spokojnych Świąt życzę wszystkim :).

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 25 grudnia 2018 przez Owczarek Niemiecki Obywatel (1,570 p.)
Nie wiem czy to pomoże,ale spróbuj dać czyszczenie zawartości okna przed narysowaniem Sprite i wyświetlaniem klatki.

A może spróbuj dać plusy i minusy przed zmienną? Tzn zamiast pozycjaX++ , ++pozycjaX?
komentarz 25 grudnia 2018 przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)
przywrócone 26 grudnia 2018 przez XxThorusxX
Nie działa :/

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 426 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2018 w C i C++ przez programkamil Początkujący (270 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 481 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez dameg Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 718 wizyt

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...