• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprajt źle porusza się po ekranie (SFML)

Cloud VPS
–1 głos
219 wizyt
pytanie zadane 23 grudnia 2018 w C i C++ przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)

Witam. Mój problem polega na tym, że zrobiłem sterowanie (tak dla przetestowania biblioteki SFML) do poruszania sprajtem. Problem polega na tym, że gdy nacisnę np. klawisz W to sprajt leci do góry (i to dobrze) ale gdy kliknę klawisz S to ten sprajt leci jeszcze do góry kilka metrów i dopiero zmienia kurs do tyłu. Podobnie jest z klawiszami A oraz D. Dołączam kod źródłowy.

 

#include <SFML\Graphics.hpp>


int main()
{

float position_X=0;
float position_Y=0;

 sf::RenderWindow okno(sf::VideoMode(800, 600, 32), "GUI Test");

 sf::Event zdarzenie;

 sf::Texture tekstura;
 tekstura.loadFromFile("Test.png");

 sf::Sprite sprajt;
 sprajt.setTexture(tekstura);

 sf::Font czcionka;
 czcionka.loadFromFile("arial.ttf");

sprajt.setPosition(400, 300);

 while(okno.isOpen())
 {
     while(okno.pollEvent(zdarzenie))
     {
         if(zdarzenie.type == sf::Event::Closed)
         {
             okno.close();
         }

if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::W)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y--);

         }
         if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::S)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y++);

         }

            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::A)

            {
                sprajt.move(position_X--, 0);
            }
            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::D)
            {
                sprajt.move(position_X++, 0);
            }

        okno.draw(sprajt);
         okno.display();


         okno.clear();
     }
 }
}

PS. Wesołych i spokojnych Świąt życzę wszystkim :).

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 25 grudnia 2018 przez Owczarek Niemiecki Obywatel (1,570 p.)
Nie wiem czy to pomoże,ale spróbuj dać czyszczenie zawartości okna przed narysowaniem Sprite i wyświetlaniem klatki.

A może spróbuj dać plusy i minusy przed zmienną? Tzn zamiast pozycjaX++ , ++pozycjaX?
komentarz 25 grudnia 2018 przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)
przywrócone 26 grudnia 2018 przez XxThorusxX
Nie działa :/

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 706 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2018 w C i C++ przez programkamil Początkujący (270 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 714 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez dameg Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,105 wizyt

93,488 zapytań

142,421 odpowiedzi

322,772 komentarzy

62,906 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...