• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprajt źle porusza się po ekranie (SFML)

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
–1 głos
128 wizyt
pytanie zadane 23 grudnia 2018 w C i C++ przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)

Witam. Mój problem polega na tym, że zrobiłem sterowanie (tak dla przetestowania biblioteki SFML) do poruszania sprajtem. Problem polega na tym, że gdy nacisnę np. klawisz W to sprajt leci do góry (i to dobrze) ale gdy kliknę klawisz S to ten sprajt leci jeszcze do góry kilka metrów i dopiero zmienia kurs do tyłu. Podobnie jest z klawiszami A oraz D. Dołączam kod źródłowy.

 

#include <SFML\Graphics.hpp>


int main()
{

float position_X=0;
float position_Y=0;

 sf::RenderWindow okno(sf::VideoMode(800, 600, 32), "GUI Test");

 sf::Event zdarzenie;

 sf::Texture tekstura;
 tekstura.loadFromFile("Test.png");

 sf::Sprite sprajt;
 sprajt.setTexture(tekstura);

 sf::Font czcionka;
 czcionka.loadFromFile("arial.ttf");

sprajt.setPosition(400, 300);

 while(okno.isOpen())
 {
     while(okno.pollEvent(zdarzenie))
     {
         if(zdarzenie.type == sf::Event::Closed)
         {
             okno.close();
         }

if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::W)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y--);

         }
         if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::S)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y++);

         }

            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::A)

            {
                sprajt.move(position_X--, 0);
            }
            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::D)
            {
                sprajt.move(position_X++, 0);
            }

        okno.draw(sprajt);
         okno.display();


         okno.clear();
     }
 }
}

PS. Wesołych i spokojnych Świąt życzę wszystkim :).

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 25 grudnia 2018 przez Owczarek Niemiecki Obywatel (1,570 p.)
Nie wiem czy to pomoże,ale spróbuj dać czyszczenie zawartości okna przed narysowaniem Sprite i wyświetlaniem klatki.

A może spróbuj dać plusy i minusy przed zmienną? Tzn zamiast pozycjaX++ , ++pozycjaX?
komentarz 25 grudnia 2018 przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)
przywrócone 26 grudnia 2018 przez XxThorusxX
Nie działa :/

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 260 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2018 w C i C++ przez programkamil Początkujący (270 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 262 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez dameg Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 637 wizyt

90,900 zapytań

139,572 odpowiedzi

313,905 komentarzy

60,373 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...