• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprajt źle porusza się po ekranie (SFML)

Object Storage Arubacloud
–1 głos
153 wizyt
pytanie zadane 23 grudnia 2018 w C i C++ przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)

Witam. Mój problem polega na tym, że zrobiłem sterowanie (tak dla przetestowania biblioteki SFML) do poruszania sprajtem. Problem polega na tym, że gdy nacisnę np. klawisz W to sprajt leci do góry (i to dobrze) ale gdy kliknę klawisz S to ten sprajt leci jeszcze do góry kilka metrów i dopiero zmienia kurs do tyłu. Podobnie jest z klawiszami A oraz D. Dołączam kod źródłowy.

 

#include <SFML\Graphics.hpp>


int main()
{

float position_X=0;
float position_Y=0;

 sf::RenderWindow okno(sf::VideoMode(800, 600, 32), "GUI Test");

 sf::Event zdarzenie;

 sf::Texture tekstura;
 tekstura.loadFromFile("Test.png");

 sf::Sprite sprajt;
 sprajt.setTexture(tekstura);

 sf::Font czcionka;
 czcionka.loadFromFile("arial.ttf");

sprajt.setPosition(400, 300);

 while(okno.isOpen())
 {
     while(okno.pollEvent(zdarzenie))
     {
         if(zdarzenie.type == sf::Event::Closed)
         {
             okno.close();
         }

if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::W)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y--);

         }
         if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::S)
         {

            sprajt.move(position_X=0, position_Y++);

         }

            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::A)

            {
                sprajt.move(position_X--, 0);
            }
            if(zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::D)
            {
                sprajt.move(position_X++, 0);
            }

        okno.draw(sprajt);
         okno.display();


         okno.clear();
     }
 }
}

PS. Wesołych i spokojnych Świąt życzę wszystkim :).

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 25 grudnia 2018 przez Owczarek Niemiecki Obywatel (1,570 p.)
Nie wiem czy to pomoże,ale spróbuj dać czyszczenie zawartości okna przed narysowaniem Sprite i wyświetlaniem klatki.

A może spróbuj dać plusy i minusy przed zmienną? Tzn zamiast pozycjaX++ , ++pozycjaX?
komentarz 25 grudnia 2018 przez XxThorusxX Użytkownik (500 p.)
przywrócone 26 grudnia 2018 przez XxThorusxX
Nie działa :/

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 433 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2018 w C i C++ przez programkamil Początkujący (270 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 495 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez dameg Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 730 wizyt

92,557 zapytań

141,405 odpowiedzi

319,566 komentarzy

61,943 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...