Gra to spory projekt. Musisz rozważyć kilka rzeczy. Po pierwsze aplikacja dla użytkownika. Jeśli ma być prosta gra to może faktycznie wystarczy framework, w którym można na przykład podzielić sobie kod na moduły. Komponenty mają tak zwany cykl życia, gdzie można im pobrać dane po zamontowaniu i ogólnie działa to bardzo fajnie. Po drugie grafika i tu masz canvas chyba najlepszy na start. Po trzecie są różne biblioteki do robienia grafiki, np. phaser.js. Czwarty problem to taki, że gra to też dane, więc można je zapisać w localStorage przeglądarki lub na serwerze. W przypadku serwera dojdzie Ci sporo pracy. Po piąte to dane to też różne algorytmy, np. sortowanie. Jeśli w grze będziesz miał sztuczną inteligencję, czyli jakiegoś komputerowego przeciwnika, to trzeba to tak napisać, aby łatwo było robić różne warianty i łatwo było je wymieniać, albo dodawać kolejnych innych przeciwników. Wtedy możesz na przykład zbudować różnych dwóch lub więcej przeciwników, takich botów i rozegrać grę miedzy nimi :) To od strony technicznej.
Robiąc grę musisz jeszcze rozważyć coś takiego jak historię lub opowieść wprowadzającą w temat, nazwę gry, nazwy elementów gry (np. państw, postaci), dokumentację (samouczek, zasady gry). Gra powinna mieć jasny intuicyjny interface. Musisz określić warunki zwycięstwa i porażki, które przerywają tak zwaną pętlę gry. Powinieneś zaplanować ile czasu ma trwać gameplay. Inaczej piszę się grę na 15 minut, a inaczej na wiele godzin.Co pośrednio tez wpływa na rozmiar projektu. Gdy to będziesz wiedział to łatwiej będzie Ci stworzyć do końca mniejszy projekt.
Ogólnie gry na przeglądarkę to fajny temat w który sam się wgryzam teraz i chyba coś napisze po nowym roku.