• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zmienne bardzo globalne w php

Object Storage Arubacloud
0 głosów
340 wizyt
pytanie zadane 21 grudnia 2018 w PHP przez qardes Nowicjusz (120 p.)
Witam.

Czy jest sposób by bezpośrednio przekazywać zmienne pomiędzy sesjami dwóch użytkowników?
Pytanie wzięło się z problemu: jak połączyć dwóch graczy prostej gry, tak by mogli wymieniać się niewielką porcją danych.

Z góry dziękuję za odpowiedź ;)
komentarz 21 grudnia 2018 przez Milesq Nałogowiec (32,020 p.)
Do gier multi player, to lepiej użyć node js jako serwera

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 grudnia 2018 przez Tpk Nałogowiec (40,100 p.)
Nw czy da się to zrobić z sesjami ale jeżeli chodzi ogólnie o łączenie graczy to WebSocket tutaj powinien dać radę. W PHP stawiasz serwer dla WS a w JS robisz resztę po stronie klienta.
0 głosów
odpowiedź 22 grudnia 2018 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Odpowiedź brzmi: baza danych. Podaj jakieś szczegóły co do tych zmiennych.
komentarz 22 grudnia 2018 przez qardes Nowicjusz (120 p.)
Te zmienne to współrzędne x i y, które muszą być przekazywane po zakończeniu tury, ewentualnie jeszcze id rozgrywanej gry.
1
komentarz 22 grudnia 2018 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
No to koniecznie baza danych. Są to dane krytyczne dla logiki gry. W sesji takich rzeczy się nie trzyma.
komentarz 22 grudnia 2018 przez qardes Nowicjusz (120 p.)

@Ehlert, Okej. Jeszcze jedna kwestia, w każdej turze połączenie z bazą powinienem otworzyć i zamknąć, tak ?

komentarz 22 grudnia 2018 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Nie wiem co masz na myśli przez turę połączenia. Obiekty w PHP żyją od requesta do responsa. Jeśli nie masz wielu baz danych i nie separujesz zapisu i odczytu to powinieneś się ograniczyć do jednego połączenia.
komentarz 22 grudnia 2018 przez qardes Nowicjusz (120 p.)
Chodziło o turę w grze, w trakcie której będę się łączył.
komentarz 22 grudnia 2018 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Ale o ile nie używasz socketów w php, to aplikacje piszemy per request a nie tura w grze.
komentarz 22 grudnia 2018 przez qardes Nowicjusz (120 p.)
Oki. Dziękuję za pomoc

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 207 wizyt
pytanie zadane 25 lipca 2019 w JavaScript przez Whereismycode Obywatel (1,710 p.)
+5 głosów
5 odpowiedzi 3,394 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2015 w PHP przez Nolandosky Bywalec (2,110 p.)
–1 głos
0 odpowiedzi 336 wizyt
pytanie zadane 22 lutego 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...