• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projektowanie gry strategicznej

Object Storage Arubacloud
0 głosów
705 wizyt
pytanie zadane 20 grudnia 2018 w Offtop przez sebeks Mądrala (5,300 p.)
Czy ktoś z Was znalazł lub wie gdzie są jakieś fajne materiały dotyczące projektowania gier strategicznych, a dokładniej ekonomii w takich grach?

Przejrzałem kilka systemów gier RPG i są one OK, gdy trzeba stworzyć postać lub np. parametry zwierząt. Można w nich stworzyć rycerza i łucznika i przenieść te wartości i koszty na cały oddział. Albo na ich podstawie stworzyć silnik bitew. Niestety nie ma w nich prawie wcale ekonomii ani mechanik związanych z ekonomią.

Myślę o napisaniu jakiejś bardzo prostej gry strategicznej turowej dla jednego gracza, najchętniej może też trochę sandbox, ale przejrzałem kilka systemów gier rpg i gier bitewnych i nie znalazłem nic co by pomogło. Analizowałem też kilka gier komputerowych i w moim projekcie chciałbym mieć więcej ekonomii, budowania, handlu, craftingu, a walka była by bardziej opcją. Niestety nie znalazłem żadnych fajnych źródeł.
komentarz 20 grudnia 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
W jakim sensie ekonomii? nauka społeczna analizująca oraz opisująca produkcję, dystrybucję oraz konsumpcję dóbr i usług.
komentarz 20 grudnia 2018 przez sebeks Mądrala (5,300 p.)
Nie. W takim sensie, że na przykład 1 farma wymaga 4 pracowników i produkuje pewną ilość żywności, np. 20 sztuk. A jeden pracowników zjada 4 sztuki żywności rocznie. Z tego wynika, że farma może utrzymać jednego innego pracownika nie produkującego żywność. Albo drugi przykład to pastwisko. Ile krów umieścić na jednym pastwisku? Ile żywności wyprodukuje stado? Jaki ma być przyrost roczny stada? Jakie surowce pozyskać ze stada? Nabiał, mięso, skóry? Tak samo z wydobyciem surowców, budową budynków, itd.

Tak więc szukam raczej sprawdzonych wzorców i mechanik, które mógłbym sobie przeanalizować i zaadoptować do prostej gry. Czegoś co by mi odpowiedziało na pytanie czy produkcja powinna być funkcją liniową czy może efekt skali powinien zmniejszać wydajność (przeludnienie pastwiska od pewnego poziomu ilości krów).

Jedne gry wykorzystają surowce do postawienia budynku bez nakładu pracy, a inne używają "produkcji", czyli nakładu pracy, ale bez użycia surowców, choć często z kosztem w walucie. Chciałbym coś poczytać, czymś się zainspirować. Przy czym mam tu na myśli bardzo proste modele.
komentarz 20 grudnia 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Ale teoretycznie sam juz sobie odpowiedzialas jak dziala mechanizm itd. To ty piszesz gre wiec decydujesz jak ona wyglada. Skoro masz farme i ma produkowac tyle i tyle na danym poziomie, to potrzebujesz zmiennej przychowywujacej lvl oraz produkcje od lvl, lub ogolnie liczbe produkcji, i mozysz razy lvl, wtedy masz przyrost wprost proporcjonalny. Lub wymyslasz sobie funkcje. Jak dla mnie to plemiona jest taka gra, ale nie wiem, czy jest gdzies kod zrodlowy

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+1 głos
6 odpowiedzi 281 wizyt
pytanie zadane 27 stycznia 2017 w Offtop przez TheFunny Gaduła (3,420 p.)
+2 głosów
3 odpowiedzi 820 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 306 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...