Czy ktoś z Was znalazł lub wie gdzie są jakieś fajne materiały dotyczące projektowania gier strategicznych, a dokładniej ekonomii w takich grach?
Przejrzałem kilka systemów gier RPG i są one OK, gdy trzeba stworzyć postać lub np. parametry zwierząt. Można w nich stworzyć rycerza i łucznika i przenieść te wartości i koszty na cały oddział. Albo na ich podstawie stworzyć silnik bitew. Niestety nie ma w nich prawie wcale ekonomii ani mechanik związanych z ekonomią.
Myślę o napisaniu jakiejś bardzo prostej gry strategicznej turowej dla jednego gracza, najchętniej może też trochę sandbox, ale przejrzałem kilka systemów gier rpg i gier bitewnych i nie znalazłem nic co by pomogło. Analizowałem też kilka gier komputerowych i w moim projekcie chciałbym mieć więcej ekonomii, budowania, handlu, craftingu, a walka była by bardziej opcją. Niestety nie znalazłem żadnych fajnych źródeł.