• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Frontend - nadrobienie zaległości i przejście z Juniora na Professionala/Regulara

Object Storage Arubacloud
+4 głosów
677 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)

Cześć. Na wstępie zaznaczę, że choć moje pytanie wydaje się podobne do innych typu „co dalej?”, „jak zacząć?”, to myślę, że moja sytuacja jest nieco inna i nie jestem pewien jak skutecznie z niej wyjść.

 

Od 2.5 roku pracuję jako Junior Frontend Developer. Mam jednocześnie to szczęście (tak myślałem na krótką metę) i tego pecha (to dostrzegłem po przewinięciu się przez kilka projektów), że w projektach nie miałem okazji uczestniczyć w fazach dobierania technologii, konfiguracji projektu ani budowania aplikacji od zera. Za każdym razem dołączałem do zespołu, gdy projekt miał już tą początkową fazę za sobą, albo ktoś bardziej doświadczony zajmował się konfiguracją, a ja po prostu zaczynałem kodzić jakieś funkcjonalności. Z tego powodu nie mam doświadczenia w posługiwaniu się, obecnie praktycznie nieodzownymi, narzędziami typu: module bundlery, task runnery, package managery. To zawsze w projektach było już zrobione - ja tylko „uruchamiałem gotowca” – i, jako początkujący, jakoś bałem się w tym grzebać. Wolałem skupić się na szlifowaniu czystego JavaScriptu i nauce Angulara (zatrzymałem się na wersji 4).

 

W aktualnym projekcie tkwię od roku. Delikatnie mówiąc - nie należy do wymarzonych. Chcę go zmienić. Przy okazji zamierzam też przejść z Juniora na Professionala/Regulara, lecz obawiam się, że przez tą (myślę, że dość znaczącą) lukę w postaci braku doświadczenia w posługiwaniu się wspomnianymi narzędziami nie będę miał takiej możliwości bez nadrobienia zaległości, z czego zdaję sobie sprawę.