• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przypisywanie wartości zmiennej przy jej tworzeniu jako wynik dzielenia innej zmiennej przez x

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
272 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2018 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)

Witam

Chciałbym aby zmienna "int updatePoint" była zawsze równa zmiennej "(int)score/500". Jak mogę to zrobić?

using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;


/// <summary>
/// Zwykła smutna klasa Player, ktora posiada kazdy gracz
/// </summary>
public class Player {

    public static Player myPlayer;    //To jest gracz lokalny
    public string nick = "";          //Nazwa gracza 
    public string nation = "RUSSIA";  //Nacja którą wybrał gracz
    public PhotonPlayer pp;           //Dzięki temu moge w latwy sposob szukac graczy itp.
    public GameObject gameObject;     //potrzebny w odwolaniach poprzez PhotonPlayer do obiektu gracza
    public float hp = 600f;           //Punkty zycia gracza
    public float maxHp = 600f;        //Maksymalna liczba punktow zycia gracza
    public int score = 0;             //Punkty gracza potrzebne do ulepszenia czołgu

    public int updatePoint = score / 500;           // niech: updatePoint = score/500;

    public static List<Player> players = new List<Player>();    //Lista wszystkich graczy w jednym miejscu


    /// <summary>
    /// Debuguje ilosc wszystkich graczy i wypisuje ich po kolei w konsoli
    /// </summary>
    public static void DebugListyGraczy()
    {
        Debug.Log("Debug listy graczy! Ilosc graczy:" +
            players.Count + " wszyscy gracze: ");
        foreach(var player in players)
        {
            Debug.Log(player.nick + ", ");
        }
    }

    /// <summary>
    /// Pozwala znalesc gracza dzieki podanemu pp,zwraca Player gracza
    /// </summary>
    /// <param name="pp"></param>
    /// <returns>PhotonPlayer szukanego gracza</returns>
    public static Player FindPlayer(PhotonPlayer pp)
    {
        for(int i = 0; i < players.Count; i++)
        {
            if (players[i].pp == pp)
                return players[i];
        }
        return null;
    }

    /*
    public int UpdatePoinCalculate()
    {
        return score / 500;
    }
    */
    
}

 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2018 przez adrian17 Mentor (352,580 p.)

Property? Zakładając C# 6:

public int UpdatePoint => Score / 500;

Ze starszym:

public int UpdatePoint { get { return Score / 500;}  }
komentarz 16 grudnia 2018 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
o właśnie: pola :)

ta druga wersja działa dzięki wielkie :D
komentarz 16 grudnia 2018 przez adrian17 Mentor (352,580 p.)
(to nie pole, to właściwość - property)
komentarz 16 grudnia 2018 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
aha ok będę wiedział na przyszłość
0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2018 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
Znalazłem rozwiązanie

po prostu używam:
int updatePoints = player.score / 500;
i odwołuje się do tego a nie do player.updatePoint (tą zmienną z resztą usunę)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 197 wizyt
pytanie zadane 21 marca 2020 w PHP przez Hardwell Dyskutant (8,980 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 234 wizyt
pytanie zadane 6 października 2018 w C# przez DreaM Użytkownik (840 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,408 wizyt
pytanie zadane 28 lipca 2015 w C# przez marcin02 Nowicjusz (140 p.)

93,335 zapytań

142,331 odpowiedzi

322,415 komentarzy

62,670 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...