• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przypisywanie wartości zmiennej przy jej tworzeniu jako wynik dzielenia innej zmiennej przez x

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
164 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2018 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)

Witam

Chciałbym aby zmienna "int updatePoint" była zawsze równa zmiennej "(int)score/500". Jak mogę to zrobić?

using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;


/// <summary>
/// Zwykła smutna klasa Player, ktora posiada kazdy gracz
/// </summary>
public class Player {

    public static Player myPlayer;    //To jest gracz lokalny
    public string nick = "";          //Nazwa gracza 
    public string nation = "RUSSIA";  //Nacja którą wybrał gracz
    public PhotonPlayer pp;           //Dzięki temu moge w latwy sposob szukac graczy itp.
    public GameObject gameObject;     //potrzebny w odwolaniach poprzez PhotonPlayer do obiektu gracza
    public float hp = 600f;           //Punkty zycia gracza
    public float maxHp = 600f;        //Maksymalna liczba punktow zycia gracza
    public int score = 0;             //Punkty gracza potrzebne do ulepszenia czołgu

    public int updatePoint = score / 500;           // niech: updatePoint = score/500;

    public static List<Player> players = new List<Player>();    //Lista wszystkich graczy w jednym miejscu


    /// <summary>
    /// Debuguje ilosc wszystkich graczy i wypisuje ich po kolei w konsoli
    /// </summary>
    public static void DebugListyGraczy()
    {
        Debug.Log("Debug listy graczy! Ilosc graczy:" +
            players.Count + " wszyscy gracze: ");
        foreach(var player in players)
        {
            Debug.Log(player.nick + ", ");
        }
    }

    /// <summary>
    /// Pozwala znalesc gracza dzieki podanemu pp,zwraca Player gracza
    /// </summary>
    /// <param name="pp"></param>
    /// <returns>PhotonPlayer szukanego gracza</returns>
    public static Player FindPlayer(PhotonPlayer pp)
    {
        for(int i = 0; i < players.Count; i++)
        {
            if (players[i].pp == pp)
                return players[i];
        }
        return null;
    }

    /*
    public int UpdatePoinCalculate()
    {
        return score / 500;
    }
    */
    
}

 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2018 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)

Property? Zakładając C# 6:

public int UpdatePoint => Score / 500;

Ze starszym:

public int UpdatePoint { get { return Score / 500;}  }
komentarz 16 grudnia 2018 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
o właśnie: pola :)

ta druga wersja działa dzięki wielkie :D
komentarz 16 grudnia 2018 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
(to nie pole, to właściwość - property)
komentarz 16 grudnia 2018 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
aha ok będę wiedział na przyszłość
0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2018 przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
Znalazłem rozwiązanie

po prostu używam:
int updatePoints = player.score / 500;
i odwołuje się do tego a nie do player.updatePoint (tą zmienną z resztą usunę)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 139 wizyt
pytanie zadane 21 marca 2020 w PHP przez Hardwell Dyskutant (8,960 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 202 wizyt
pytanie zadane 6 października 2018 w C# przez DreaM Użytkownik (840 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,317 wizyt
pytanie zadane 28 lipca 2015 w C# przez marcin02 Nowicjusz (140 p.)

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...