Konsoli jako tako raczej nie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać do tego systemową funkcję. Sam kiedyś zadałem sobie to samo pytanie co ty i rozwiązałem swój problem.
Wyślę Ci nawet kod, gotowy do użycia :)
Tylko najpierw info. Ja pracuję w środowisku Visual Studio. Do użycia funkcji włączającej dźwięk potrzebowałem do projektu dołączyć jedną bibliotekę "winmm.lib". Nie mam pojęcia jak zrobicie to w Code::Blocks, ale jak chcesz robić zaawansowane apki i zaczynać powoli z okienkami, to polecam uczenie się pracy w Visual.
Aby dołączyć bibliotekę w Visual należy (menu po polsku):
Prawym na nazwie projektu i Właściwości
Właściwości konfiguracji --> Konsolidator --> Wejście
W wierszu Dodatkowe zależności dopisać winmm.lib
Po angielsku:
Prawym na nazwie projektu i Propeties
Configuration propeties --> Linker--> Input
W wierszu Additional preferences dopisać winmm.lib
Tak to wygląda: http://i.imgur.com/SiKGWPF.jpg
I możesz dowoli używać funkcji odtwarzającej dźwięk :) Poczytaj o niej więcej na MSDN:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dd743680(v=vs.85).aspx
#include <Windows.h> //funkcja PlaySound(), sndPlaySounds() i keybd_event()
//nazwa pliku tylko format .wav | SDN_ASYNC muzyka odtwarzana w tle
PlaySound(L"muzyka.wav", NULL, SND_ASYNC);
//Zapętlona muzyka odtwarzana w tle
PlaySound(L"muzyka.wav", NULL, SND_ASYNC | SND_LOOP);
sndPlaySound(L"muzyka.wav", SND_ASYNC); // <-- to jest to samo co pierwszy przykład
_getch();
keybd_event(VK_VOLUME_DOWN, 0, 0, 0); //Zmniejszy głośność o 2
_getch();
keybd_event(VK_VOLUME_UP, 0, 0, 0); //Zwiększy głośność o 2
Mam nadzieję, że pomogłem