• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakich technologi użyć do tego projektu?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
238 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2018 w JavaScript przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Witam, projekt bazuje na JS (w tym HTML/CSS), PHP oraz MySQL.

Jest to gra renderowana w JS w przeglądarce, wszystkie akcje w niej są wysylane jako request przez ajax, dlatego ingerencja w kod JS nic nie zrobi, odswieżanie EQ, sprawdzanie czy można uzyc dany przedmiot itd. jest wykonywane po stronie php, w zasadzie wszystko po tej stronie jest wykonywane, JS służy tylko do stworzenia ladnej, grywalnej oprawy, podczas gry takich requestow wykonuje sie mnostwo (do 100 / minute) gracz ma dostęp do gry po zalogowaniu się na konto oraz na stronach np. profilu może wyswietlać postępy z gry (operowanie na swojej bazie).

Prócz biednego Jquery, nie używam niczego innego, aplikacja wydaje się być bezpieczna, jedynym problemem który mialem to botowalność gry, np. zamiast szukać danej rzeczy wystarczylo wyslać odpowiedni request z swojej sesji do pliku php aby wykonać rzecz, ale z tym sobie poradzilem.

W grze można spotkać inne postacie użytkownikow, lecz nie ich samych (AI na podstawie danych z bazy innego użytkownika), gracz gra sam na swojej planszy.

Projekt rozwijam i wydaje mi się być bardzo fajny, przynajmniej jego rozwój sprawia mi wiele przyjemności, ale zastanawiam się, jakie technologie powinno się wykorzystywać do takich aplikacji? Wymagających stalych połączeń z bazą w celu aktualizowania danych po stronie gry renderowanej w JS?

Będę wdzięczny za pomoc <3

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 3 grudnia 2018 przez ShiroUmizake Nałogowiec (46,300 p.)
Websockety , plus jakiś menagment store dla całej aplikacji, gra nie ma grafiki?
komentarz 3 grudnia 2018 przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Ma pokaźną ilość grafik.

 

Po stronie serwera jest napisana w PHP, czy websockety można normalnie i bez problemu połączyć jakos z PHP aby utrzymać połączenie zamiast wysyłania zapytań?
komentarz 3 grudnia 2018 przez ShiroUmizake Nałogowiec (46,300 p.)
no normalnie wypytujesz api po rutingu czy co tam masz, bądz tworzy klienta gry no i osobna "listener' na serwerze (jako duże instancje ofcourse)

Jak masz dużo grafik to bym zalecił lazyLoading.
0 głosów
odpowiedź 3 grudnia 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
nie baw sie w takie ajaxy, lepiej yo zrobić na websocket i dodatkowo przemyśleć jakis cache client-side bo może nie wszystko musi byc od razu pchane?
komentarz 3 grudnia 2018 przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Czy cache-client side jest bezpieczne? Czy też wymaga ciągłego odświeżania przez połączenie z serwerem?
komentarz 3 grudnia 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
to zależy, o tym cache myślałem pod kątem jakiś danych mniej istotnych, np. zamiast słać message websocketowe co sekundę to cachowac dane i słać co minutę itp. warto moim zdaniem zastanowic się czy to jest sensowne w tej apce itp. tu nie ma uniwersalnych rozwiązań.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 123 wizyt
pytanie zadane 29 września 2018 w PHP przez ŁukaszD. Użytkownik (540 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 156 wizyt
pytanie zadane 21 września 2018 w PHP przez BetBet Użytkownik (550 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 3,210 wizyt
pytanie zadane 19 stycznia 2017 w C i C++ przez Kondzix16 Początkujący (470 p.)

92,539 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,478 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...