• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakich technologi użyć do tego projektu?

0 głosów
91 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2018 w JavaScript, jQuery, AJAX przez MrxCI Dyskutant (8,080 p.)
Witam, projekt bazuje na JS (w tym HTML/CSS), PHP oraz MySQL.

Jest to gra renderowana w JS w przeglądarce, wszystkie akcje w niej są wysylane jako request przez ajax, dlatego ingerencja w kod JS nic nie zrobi, odswieżanie EQ, sprawdzanie czy można uzyc dany przedmiot itd. jest wykonywane po stronie php, w zasadzie wszystko po tej stronie jest wykonywane, JS służy tylko do stworzenia ladnej, grywalnej oprawy, podczas gry takich requestow wykonuje sie mnostwo (do 100 / minute) gracz ma dostęp do gry po zalogowaniu się na konto oraz na stronach np. profilu może wyswietlać postępy z gry (operowanie na swojej bazie).

Prócz biednego Jquery, nie używam niczego innego, aplikacja wydaje się być bezpieczna, jedynym problemem który mialem to botowalność gry, np. zamiast szukać danej rzeczy wystarczylo wyslać odpowiedni request z swojej sesji do pliku php aby wykonać rzecz, ale z tym sobie poradzilem.

W grze można spotkać inne postacie użytkownikow, lecz nie ich samych (AI na podstawie danych z bazy innego użytkownika), gracz gra sam na swojej planszy.

Projekt rozwijam i wydaje mi się być bardzo fajny, przynajmniej jego rozwój sprawia mi wiele przyjemności, ale zastanawiam się, jakie technologie powinno się wykorzystywać do takich aplikacji? Wymagających stalych połączeń z bazą w celu aktualizowania danych po stronie gry renderowanej w JS?

Będę wdzięczny za pomoc <3

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 3 grudnia 2018 przez ShiroUmizake Nałogowiec (44,440 p.)
Websockety , plus jakiś menagment store dla całej aplikacji, gra nie ma grafiki?
komentarz 3 grudnia 2018 przez MrxCI Dyskutant (8,080 p.)
Ma pokaźną ilość grafik.

 

Po stronie serwera jest napisana w PHP, czy websockety można normalnie i bez problemu połączyć jakos z PHP aby utrzymać połączenie zamiast wysyłania zapytań?
komentarz 3 grudnia 2018 przez ShiroUmizake Nałogowiec (44,440 p.)
no normalnie wypytujesz api po rutingu czy co tam masz, bądz tworzy klienta gry no i osobna "listener' na serwerze (jako duże instancje ofcourse)

Jak masz dużo grafik to bym zalecił lazyLoading.
0 głosów
odpowiedź 3 grudnia 2018 przez Tomek Sochacki Mędrzec (175,940 p.)
nie baw sie w takie ajaxy, lepiej yo zrobić na websocket i dodatkowo przemyśleć jakis cache client-side bo może nie wszystko musi byc od razu pchane?
komentarz 3 grudnia 2018 przez MrxCI Dyskutant (8,080 p.)
Czy cache-client side jest bezpieczne? Czy też wymaga ciągłego odświeżania przez połączenie z serwerem?
komentarz 3 grudnia 2018 przez Tomek Sochacki Mędrzec (175,940 p.)
to zależy, o tym cache myślałem pod kątem jakiś danych mniej istotnych, np. zamiast słać message websocketowe co sekundę to cachowac dane i słać co minutę itp. warto moim zdaniem zastanowic się czy to jest sensowne w tej apce itp. tu nie ma uniwersalnych rozwiązań.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 59 wizyt
pytanie zadane 29 września 2018 w PHP, Symfony, Zend przez ŁukaszD. Użytkownik (540 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 71 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 110 wizyt
Porady nie od parady
Forum posiada swój własny chat IRC, dzięki któremu będziesz mógł po prostu pogadać z innymi Pasjonatami lub zapytać o jakiś problem. Podstrona z chatem znajduje się w menu pod ikoną człowieka w dymku.IRC

63,385 zapytań

109,654 odpowiedzi

229,100 komentarzy

44,408 pasjonatów

Przeglądających: 288
Pasjonatów: 20 Gości: 268

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...