• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C# na Androida

0 głosów
169 wizyt
pytanie zadane 2 grudnia 2018 w C# i .NET przez Username Obywatel (1,350 p.)
Witam, ostanio zastanawiam się nad wyborem czegoś, z czym zrobie aplikacje na Smartfony z androidem (oczywiście tylko dlatego bo sam mam ten system), myślałem nad Xaraminem ale nie wiem kompletnie jak się dobrać do tego. Macie jakieś pomysły w co pójść?

PS. NIE BĘDĘ SIĘ UCZYĆ JAVY, NIE PO TO SIĘ UCZYŁEM C# ŻEBY AUTOMATYCZNIE SIĘ PO TYM UCZYĆ TEGO JĘZYKA

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 grudnia 2018 przez Snejki Stary wyjadacz (12,580 p.)
W przypadku C# masz do wyboru Xamarin, Unity(też można w tym pisać appki, a nie tylko gry) oraz MonoGame
0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2018 przez ebo96rok Bywalec (2,560 p.)
Ucz się kotlina i nie pitol. Mozna pisać w C#, ale po co?
komentarz 7 grudnia 2018 przez shotokan Nałogowiec (39,260 p.)
Przecież autor postu napisał po co :D
0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2018 przez Ghost Bywalec (2,690 p.)
Masz do wyboru Xamarin lub Xamarin Forms tu masz fajny kurs https://www.udemy.com/xamarin-forms-course/
0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2018 przez KubenQPL Maniak (59,350 p.)
Uczysz się języka pod technologię, nie na odwrót. Xamarin byłby ewentualnym wyjściem jeśli byś chciał na ios i android robić ale wciąż wtedy lepszym wyborem byłby dart + flutter. Jesli chcesz robic tylko na androida to najlepszym wyborem jest standardowy kotlin + android sdk
komentarz 3 grudnia 2018 przez ZlapZabijIZakop Nałogowiec (32,520 p.)
Dlaczego dart + flutter miałby być "lepszy"?
komentarz 3 grudnia 2018 przez KubenQPL Maniak (59,350 p.)
Jest najbardziej odcięty od poszczególnych platform, ma swój natywny renderer (nie jest zwykłym bridgem do androidowych i iosowych komponentów), wiekszy procent kodu moze być taki sam dla obu platform (nawet widoki mogą być takie same, nie przepisujac osobno na obydwie platformy).

A teraz subiektywna ocena: sam framework flutter jest wygodny w użytku i szybciej się w nim pisze.

Najwiekszym minusem dla mnie jest sam język dart, wciąż mu brakuje podstawowych elementow jak choćby zagnieżdżone klasy, extension function, anonimowe klasy i generalnie wydaje mi sie mniej wygodny. Ale sam flutter nadrabia
komentarz 6 grudnia 2018 przez ZlapZabijIZakop Nałogowiec (32,520 p.)

 

Jest najbardziej odcięty od poszczególnych platform, ma swój natywny renderer (nie jest zwykłym bridgem do androidowych i iosowych komponentów)

Rozumiem, że znaczy to tyle, że w Xamarin mam dostęp do natywnych kontrolek (plus customowych, które sam sobie napiszę), a we Flutter nie?

wiekszy procent kodu moze być taki sam dla obu platform

Tym mnie zaintrygowałeś i zacząłem gmerać w poszukiwaniu odpowiedzi. Większość statystyk jednak mija się z tym co napisałeś (jasne, że na te wszystkie tabelki trzeba spojrzeć z przymróżeniem oka) - mianowicie:
- Xamarin - do 9x% współdzielonego kodu
- Flutter - do 7x% współdzielonego kodu

nawet widoki mogą być takie same, nie przepisujac osobno na obydwie platformy

Dokładnie tak jak w Xamarin.Forms. No ogólnie rzecz biorąc, to mnie nie przekonałeś :P A jeszcze biorąc pod uwagę "upośledzony" dart (przynajmniej tak wynika z Twojej wypowiedzi), to bardziej traktowałbym tę technologię jako ciekawostkę. Przynajmniej na razie.

komentarz 6 grudnia 2018 przez KubenQPL Maniak (59,350 p.)
Te androidowe i iosowe kontrolki są przepisane przez zespół fluttera do właśnie fluttera na ten natywny renderer i są identyczne jak te z konkretnych platform ale często są lepiej zaprojektowane od strony kodu, widoki według mnie łatwiej sie pisze we flutterze niż na androidzie, na pewno szybciej. Więc masz dostęp do tych samych widokow ale zyskujesz na wydajnosci. Swoje kontrolki też możesz dopisać

Xamarin forms nie znam, ten procent kodu może wynikać z tego że flutter jest młody, ale co raz wiecej funkcjonalności z ko kretnych platform jest dostepne już w samym flutterze jako biblioteki i piszesz jeden kod. Flutter dwa dni temu miał release wersji 1.0.

Tak jak bylen przeciwnikiem rozwiązań dla obu platform na raz, tak teraz zaczalem chetnie korzystać z fluttera głównie przez szybkosc tworzenia aplikacji i ich wydajność.

Polecam spróbować, mnie mimo minusów przekonało :D

Flutter ma też już fajne wzorce projektowe np BLoC
komentarz 7 grudnia 2018 przez KubenQPL Maniak (59,350 p.)
Aaa i przypomniała mi się jedna z ważniejszych rzeczy: hot reload. Około sekundy czasu żeby zobaczyć zmiany wprowadzone w kodzie na urządzeniu lub emulatorze -> Wiadomo ja logike bardzo pozmieniasz to musisz zrebuildować bo nie stworzy ci np zmiennych które dopiero dodałeś a które powinny być zainicjalizowane we wcześniejszym momencie w aplikacji, ale zwykle działa dobrze i nie trzeba czekać parę minut.
komentarz 7 grudnia 2018 przez ZlapZabijIZakop Nałogowiec (32,520 p.)
Wszystko z poziomu Android Studio, czy ma jakieś swoje dedykowane IDE?
komentarz 7 grudnia 2018 przez KubenQPL Maniak (59,350 p.)
Android Studio/Intellij, niektórzy też używają Visual Studio Code ale tego nie próbowałem.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 24 wizyt
pytanie zadane 8 maja w C# i .NET przez psoma Nowicjusz (180 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 243 wizyt
pytanie zadane 9 stycznia 2018 w C# i .NET przez lewy Obywatel (1,260 p.)
Porady nie od parady
Zadając pytanie postaraj się o odpowiedni tytuł, kategorię oraz tagi.Tagi

64,981 zapytań

111,459 odpowiedzi

234,638 komentarzy

46,802 pasjonatów

Przeglądających: 201
Pasjonatów: 2 Gości: 199

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...