• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dodanie siatki do generatora świata

Object Storage Arubacloud
0 głosów
197 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2018 w OpenGL, Unity przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)

Witam serdecznie,

Wiem, że temat był poruszany wiele razy w internecie, lecz od 2 tygodni ciągłego szukania rozwiązania bez rezultatów postanawiam napisać ten post. 

Pracuję aktualnie nad proceduralnym generatorem świata. Jak widać na obrazku poniżej wszystko działa świetnie.

A jednak nie do końca. Skrypt jest prosty i bazuje na inicjacji prefabów (tych pół-płytek). Unity zaczyna strasznie zacinać gdy nas scenie znajduje się dużo takich obiektów - rozwiązaniem jest siatka. 
I jasne, wiem jak jest ona tworzona, mam pojęcie jak się nią posługiwać, lecz nie mam pojęcia jak zaimplementować to wszystko do kodu. Jak sprawić, aby renderowana była tylko ta część bloku, która jest widoczna dla oczu itd.

Jakieś pomysły ? 

Pozdrawiam

 

komentarz 28 listopada 2018 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
Occlusion Culling
komentarz 28 listopada 2018 przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)

Wow... mega dobra sprawa z tego co wytyczałem. Dzięki ! 

Ale słyszałem o nakładaniu "meshu", który podobno jest jeszcze bardziej wydajny + zastosowanie tego Occlusion Culling dałoby piorunującą wydajność. 
Nie testowałem, lecz mimo wszystko przy powiedzmy wygenerowaniu świata 10000x10000
unity będzie lagować z powodu zbyt dużej ilości obiektów na scenie frown

komentarz 29 stycznia 2019 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Jeśli byś zastosował, chunki jak minecrafcie to wystarczy, jeśli zaimplementujesz trójwymiarową tablicę, choćby bool'i i w ten sposób sprawdzasz, jeśli bloku po lewej nie ma to generujesz ścianę.

W drugim przypadku, na początku niech wygeneruje wszystko, ale nie dodawaj tego do meshu. Wtedy napisz metodę, lub skorzystaj z Linq i sprawdzaj czy nie powtarzają się ściany lub łączenia identyczne. Jeśli tak - usuwasz odpowiadające im elementy

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+1 głos
3 odpowiedzi 396 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 179 wizyt
pytanie zadane 6 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez siemaziom Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 86 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2019 w Inne języki przez Bezy Bywalec (2,280 p.)

92,566 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,615 komentarzy

61,952 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...