• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

java konstruktory problem

Object Storage Arubacloud
0 głosów
719 wizyt
pytanie zadane 26 listopada 2018 w Java przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)
Witam

Jestem studentem informatyki i ostatnio zacząłem uczyć się języka Java. Na ostatnich zajęciach dostałem zadanie o treści :Utwórz klasę Kalkulator, która będzie posiadała konstruktory w wersjach 1 agrumentowej, 4 agrumentowej i 7 argumentowej oraz metodę liczącą i zwracająca wynik operacji matematycznej. Dodatkowo konstruktor kopiujący klasy zawierający informacje o liczbach wykorzystanych do wykonywania operacji. Programowanie nie jest moją mocną stroną więc W tym momencie mam problem bo nie wiem jak to zapisać to znaczy wiem jak stworzyć klasę , stożyć obiekt i konstruktor np jedno argumętowy i wiem że do metod mogę użyć seterów i geterów ale nie wiem jak to wszystko zapisać , żeby to działało.Czy ktoś może mi to w miarę  prosto wytłumaczyć jak to zrobić a najlepiej jak ktoś by mi podał jakiś przykład na wzór.Szczególnie jak bi mi ktoś powiedział o co chodzi z tym konstruktorem kopiującym (jak go zadeklarować itp.).Z góry dziękuję za pomoc

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 listopada 2018 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)
edycja 26 listopada 2018 przez mbabane

Z konstruktorem kopiującym za pewne chodzi o to, że robisz konstruktor, który przyjmuje ten sam typ obiektu i na jego podstawie robisz nową instancję (nowy obiekt, nową referencję):

public class Klasa
{
      private String pole;


      public Klasa();

     //konstruktor, ktory przyjmuje 
     //obiekt tej samej klasy 
     //w celu stworzenia kopii obiektu
      public Klasa(Klasa klasa) 
      {
          this.pole = klasa.pole;
      }

      public String getPole()
      {
          return pole;
      }

      public void setPole(String pole)
      {
          this.pole = pole;
      }