• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Usuwanie tekstu w C# (VS)

Object Storage Arubacloud
0 głosów
225 wizyt
pytanie zadane 16 listopada 2018 w C# przez RadziSzop Nowicjusz (240 p.)

Zrobiłem sobie prostego wisielca z przygotowanymi słowami (wszystkie 7 literowe) i wpadłem na pomysł żeby po przyciśnięciu przycisku "Sprawdź" tekst który znajdował się w textBoxie znikał żeby nie trzeba było go za każdym razem kasować. Czy ktoś pomógł by mi powiedzieć jak to zrobić albo dać jakiś poradnik gdzie było by to wytłumaczone 

 

Tutaj link do prototypu"gry":

https://megawrzuta.pl/download/3ce6c7fc6b82f9bb9d54a3508b7f1544.html

 

a tu kod jeżeli by ktoś chciał :

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
 
namespace Wisielec
{
    public partial class Form1 : Form
    {
       
       
        string slowo;
        int ile_pudel = 0;
       
        private void losuj_slowo()
 
        {
           
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox2.BringToFront();
            button3.BringToFront();
            string[] slowa = { "Krokusy", "Liliput", "Marchew", "Selerek", "Krakers", "Klakier", };
            int ile_slow = slowa.Length;
            Random gen = new Random();
            int indeks_slowa = gen.Next(0, ile_slow);
            slowo = slowa[indeks_slowa];
            label1.Text = Convert.ToString(slowo[0]);
            label7.Text = Convert.ToString(slowo[6]);
 
        }
 
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
            losuj_slowo();
        }
 
        private void label4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
 
        }
 
 
        private void wygrana()
        {
            if (label2.Text != "_")
            {
                if (label3.Text != "_")
                {
                    if (label4.Text != "_")
                    {
                        if (label5.Text != "_")
                        {
                            if (label6.Text != "_")
                            {
                                pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.wygrana;
                                button2.Visible = true;
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
 
 
 
 
        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (ile_pudel < 6)
            {
                string litera = textBox1.Text;
                bool czy_trafiony = false;
                int gdzie_trafiony = 0;
                for (int i = 1; i < 6; i++)
                {
                    if (Convert.ToString(slowo[i]) == litera)
                    {
                       
                        czy_trafiony = true;
                        gdzie_trafiony = i;
                        if (gdzie_trafiony == 1) { label2.Text = litera; }
                        if (gdzie_trafiony == 2) { label3.Text = litera; }
                        if (gdzie_trafiony == 3) { label4.Text = litera; }
                        if (gdzie_trafiony == 4) { label5.Text = litera; }
                        if (gdzie_trafiony == 5) { label6.Text = litera; }
                    }
                }
                if (czy_trafiony == false)
                {
                    pictureBox1.Visible = true;
                    ile_pudel = ile_pudel + 1;
                    if (ile_pudel == 1) { pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.r3_1; }
                    if (ile_pudel == 2) { pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.r3_2; }
                    if (ile_pudel == 3) { pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.r3_3; }
                    if (ile_pudel == 4) { pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.r3_4; }
                    if (ile_pudel == 5) { pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.r3_5; }
                    if (ile_pudel == 6)
                       
                    {
                        pictureBox1.Image = Wisielec.Properties.Resources.przegrana;
 
                        button2.Visible = true;
                    }
                   
 
                }
                wygrana();
            }
           
           
               
           
        }
 
 
 
 
        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            losuj_slowo();
            label2.Text = "_";
            label3.Text = "_";
            label4.Text = "_";
            label5.Text = "_";
            label6.Text = "_";
            ile_pudel = 0;
            button2.Visible = false;
            pictureBox1.Image = null;
        }
 
        private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            pictureBox3.BringToFront();
            button5.BringToFront();
 
            pictureBox2.Visible = false;
            button3.Visible = false;
            button5.Visible = true;
            pictureBox3.Visible = true;
 
        }
 
        private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Random tlo = new Random();
            int jakie_tlo = tlo.Next(0, 5);
            if (jakie_tlo == 0)
            {
                pictureBox4.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
            }
            else if (jakie_tlo == 1)
            {
                pictureBox4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
            }
            else if (jakie_tlo == 2)
            {
                pictureBox4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
            }
            else if (jakie_tlo == 3)
            {
                pictureBox4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
            }
            else if (jakie_tlo == 4)
            {
                pictureBox4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
            }
            else if (jakie_tlo == 5)
            {
                pictureBox4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
            }
            if (jakie_tlo == 0)
            {
                label1.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
                label2.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
                label3.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
                label4.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
                label5.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
                label6.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
                label7.Image = Wisielec.Properties.Resources.Bez_tytułu1;
            }
            else if (jakie_tlo == 1)
            {
                label1.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
                label2.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
                label3.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
                label4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
                label5.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
                label6.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
                label7.Image = Wisielec.Properties.Resources.t1;
            }
            else if (jakie_tlo == 2)
            {
                label1.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
                label2.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
                label3.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
                label4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
                label5.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
                label6.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
                label7.Image = Wisielec.Properties.Resources.t2;
            }
            else if (jakie_tlo == 3)
            {
                label1.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
                label2.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
                label3.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
                label4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
                label5.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
                label6.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
                label7.Image = Wisielec.Properties.Resources.t3;
            }
            else if (jakie_tlo == 4)
            {
                label1.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
                label2.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
                label3.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
                label4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
                label5.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
                label6.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
                label7.Image = Wisielec.Properties.Resources.t4;
            }
            else if (jakie_tlo == 5)
            {
                label1.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
                label2.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
                label3.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
                label4.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
                label5.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
                label6.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
                label7.Image = Wisielec.Properties.Resources.t5;
            }
         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
            pictureBox3.Visible = false;
            button5.Visible = false;
            button4.Visible = true;
 
        }
 
        private void pictureBox4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
 
        }
 
        private void pictureBox1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
 
        }
 
        private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            pictureBox3.Visible = true;
            button5.Visible = true;
            button4.Visible = false;
        }
 
    }
}

 

komentarz 16 listopada 2018 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
Zrób to tak samo jak zmieniasz tekst w label'ach.
komentarz 16 listopada 2018 przez RadziSzop Nowicjusz (240 p.)
czyli np textBox1.Text = ;

?
komentarz 16 listopada 2018 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
We właściwości Text twojej kontrolki jest przechowywany string. To znaczy, że musisz tam przypisać jakiegoś stringa. "" <- pusty string.
komentarz 16 listopada 2018 przez RadziSzop Nowicjusz (240 p.)
a no tak... zapomniałem o "".

Czy nie wiesz też o jakiejś sztuczce czy czymś co by sprawiło żeby potem jeszcze pole było cały czas "aktywne" żeby nie trzeba było znowu na nie naciskać?
komentarz 16 listopada 2018 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
Spróbuj wywołać metodę Focus() dla swojej kontrolki.
komentarz 16 listopada 2018 przez Bornegio Obywatel (1,070 p.)

@RadziSzop, Swoją drogą poczytaj troszkę o pętlach i o kolekcjach bo od tych ifów można umrzeć.

komentarz 16 listopada 2018 przez RadziSzop Nowicjusz (240 p.)

@NowyUrzydgownig,

dzięki wielkie za pomoc

funkcja jakiej użyłem to: (wydaje mi się że jakaś inna lub nowsza forma focus)

MyTextBox.Select();

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 2,928 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2023 w C# przez Whyyy Nowicjusz (240 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 616 wizyt
pytanie zadane 18 czerwca 2021 w C# przez disaster Bywalec (2,120 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 349 wizyt
pytanie zadane 18 kwietnia 2021 w C# przez Mich4l Nowicjusz (160 p.)

92,551 zapytań

141,397 odpowiedzi

319,528 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...