• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ponownie tablica w grze, JavaScript

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
138 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2018 w JavaScript przez ptaku19 Użytkownik (800 p.)
edycja 14 listopada 2018 przez ptaku19

Witam, mam kolejny problem z tablica, a mianowicie staram się, aby drugi żołnierz z początku (niebieski kwadrat) zatrzymał się w czasie gdy pierwszy zrobi tą czynność jako pierwszy.

Moje pierwsze pytanie to: jak dostać się do żołnierza drugiego z początku, a drugie jak zrobić, aby każdy kolejny żołnierz oddziaływał na siebie tak jak pierwszy z drugim? W sensie, jeżeli pierwszy ustanie to i drugi, jeżeli drugi ustanie to trzeci itd.

Proszę o pomoc, nie gotowy kod.

btw. wiem, że kod jest napisany tragicznie. Przepraszam za ilość kodu, mogłem wyciąć co nie potrzebne :P

Kod główny pytania znajduje się w funkcji 'queue'

<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<title>Tower defense</title>
<style>
body {
margin: 0;
  padding: 0;
  display: flex;
  align-items: center;
  height: 100vh;
  background-color: yellow;

}


canvas {

  background-color: black;
border: 10px
     solid #fff
}

</style>
<body>
<script>


const canvas =document.createElement('canvas');
const ctx = canvas.getContext('2d');
document.body.appendChild(canvas);
canvas.width = window.innerWidth;
canvas.height = 700;

const cw = canvas.width ;
const ch = canvas.height ;

var Warriors = []
var Enemy = new enemy()

for(var i=0;i< warrior.max;i++){
  Warriors[i] = new warrior()
}

function draw(){
czyszczenie()
budowle()
buttons()
Money()
for(var i =0;i<Warriors.length;i++){
Warriors[i].draw()
queue()
}
Enemy.draw()
fight()
};


function czyszczenie(){
  ctx.fillStyle = 'lightblue'
  ctx.fillRect(0,0,cw,ch)
}

function budowle(){
  ctx.lineJoin = 'round'
  //trawa
  ctx.strokeStyle = 'black'
  ctx.strokeRect(0,ch-100,cw,100)
  ctx.fillStyle = 'green'
  ctx.fillRect(0,ch-100,cw,100)


  //zamek
  ctx.lineWidth = '6'
ctx.strokeStyle = 'black'
 ctx.strokeRect(0,ch-250,200,150)
  ctx.fillStyle = 'brown'
  ctx.fillRect(0,ch-250,200,150)

ctx.strokeRect(130,ch-340,70,90)
ctx.fillRect(130,ch-340,70,90)

//zamek enemy
ctx.lineWidth = '6'
ctx.strokeStyle = 'black'
ctx.strokeRect(cw-200,ch-250,cw-200,150)
ctx.fillStyle = 'yellow'
ctx.fillRect(cw-200,ch-250,cw-200,150)

ctx.strokeRect(cw-200,ch-340,70,90)
ctx.fillRect(cw-200,ch-340,70,90)
}


function warrior(){
  this.x=220;
  this.y=ch-100-50;
  this.w=30;
  this.h= 50;
  this.speed = 1;
  this.strength = 1;
  this.max = 5;
  this.life = 250;
  this.healthBar = 30;
  this.move = function (){
    this.x +=this.speed
  }
}



warrior.prototype.draw = function(){
  ctx.lineWidth = '5'
ctx.strokeStyle = 'black'
 ctx.strokeRect(this.x,this.y,this.w,this.h)
//pasek zycia
 ctx.fillStyle = 'red'
 ctx.fillRect(this.x,this.y-40,this.healthBar,10)

  ctx.fillStyle = 'blue'
  ctx.fillRect(this.x,this.y,this.w,this.h)
  this.move();
}

var disabled = false;
function disabling (){
  disabled = false;
}

function chooseButt(e){
  var mouseX = e.clientX-10;
var  mouseY = e.clientY-120
//warriors butt
  if(mouseX > 50 && mouseX < 100 && mouseY > 100 && mouseY < 100+50 && money >=50 &&Warriors.length <5&&disabled == false){
 disabled = true;
setTimeout(disabling,1000)
Warrior = new warrior()
    Warriors.push(Warrior)
  //nie konieczny warnuek
    if(Warriors.length <= Warrior.max){
    money-=50;
    }
  }
  //reset butt
  if(mouseX > cw/2-50 && mouseX < cw/2-50+170 && mouseY > 20 && mouseY < 20+80){
    document.location.reload()
  }
}
///////////////

function queue(){
  if(Warriors[i].speed ==0 ){
Warriors[Warriors.length-1].speed = 0;
  }
}
///////////////////////

function buttons(){
  //reset butt
ctx.font = '35px Arial'
    ctx.fillStyle = 'blue'
    ctx.fillRect(cw/2-50,20,170,80)

    ctx.lineWidth = '5'
  ctx.strokeStyle = 'black'
   ctx.strokeRect(cw/2-50,20,170,80)

    ctx.fillStyle = 'red'
    ctx.fillText("Reset",cw/2-10,72)

//wojownicy butt

ctx.lineWidth = '5'
ctx.strokeStyle = 'black'
ctx.strokeRect(50,100,50,50)

  ctx.fillStyle = 'yellow'
  ctx.fillRect(50,100,50,50)

  ctx.font = '16px Arial'
  ctx.fillStyle = 'red'
  ctx.fillText('W',67,130)

}

function updateMoney() {
       setTimeout(function(){
           updateMoney()
           money += 2;
       }, 1000);
   }
updateMoney()

var money = 500;
function Money(){
  //money
    ctx.font = '16px Arial'
    ctx.fillStyle = 'red'
    ctx.fillText('Money: '+money,50,50)
}


function enemy (){
  this.x=cw-100
  this.y=ch-170
  this.w=40
  this.h=70
  this.healthBar = 40
  this.strength = 2;
  this.speed= -2
  this.life = 500;
  this.move = function(){
    this.x+=this.speed
  }
}
enemy.prototype.draw = function (){
  ctx.lineWidth = '5'
  ctx.strokeStyle = 'black'
  ctx.strokeRect(this.x,this.y,this.w,this.h)

  //pasek zycia
  ctx.fillStyle = 'red'
  ctx.fillRect(this.x,this.y - 40,this.healthBar,10)

  ctx.fillStyle = 'red'
  ctx.fillRect(this.x,this.y,this.w,this.h)
  this.move()
}



function fight(){
  for(var i =0;i<Warriors.length;i++){
if(Warriors[i].x + Warriors[i].w > Enemy.x && Warriors[i].x < Enemy.x + Enemy.w ){

  Warriors[i].speed = 0;
  Enemy.speed =0;
  Warriors[i].life -=Enemy.strength;
  Enemy.life -=Warriors[i].strength;

  // 30 z 250 - 12% //  12% z 2 - 0.24
Warriors[i].healthBar-=0.12*Enemy.strength
Enemy.healthBar -=0.08 * Warriors[i].strength


  if(Warriors[i].life <=0 ){
    Enemy.speed -=2;
Warriors.shift()

}else if(Enemy.life <=0){
  Warriors[i].speed +=1;

}
}
  }
};


window.addEventListener('click',chooseButt)
setInterval(draw,1000/60)

</script>
</body>
</html>

 

komentarz 16 listopada 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,490 p.)
nie obraz sie ale po co tak utrudniasz? dajesz pierdylion linii kodu kompletnie nie zwiazanego z pytaniem... naucz sie dawac to co faktycznie istotne, w pracy tez chcesz robic pull requesty na tysiac plikow naraz? wytnij z kodu problematyczny fragment to raz, napisz konkretnie co chcesz zrobic to dwa ale nie gadaj o jakis zolnierzach itp tylko konkrety, jakie elementy tablicy itp itd. i po trzecie napisz konkretnie co nie dziala, czy robiles jakies debugowanie kodu, czy probowales chociaż napisac jakies unit testy do tego? bardzo czesto pomaga wlasnie napisanie UT ktore sie wywalaja aby móc latwiej szlifować algorytm aż testy przejda.
komentarz 16 listopada 2018 przez ptaku19 Użytkownik (800 p.)
Za ilosc kodu przepraszalem, nastepnym razem wytne niepotrzebne linjki, ale po prostu chcialem zeby ktos mogl sobie go wkleic i zobaczyc na czym polega problem, poniewaz nie wiem dokladnie jak go opisac. Probowalem sam go ale nie mialem pojecia jak sie za to zabrac. Nie potrafilem opisac tego na tablicy wiec opisalem na zolniezach.
komentarz 16 listopada 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,490 p.)

 zeby ktos mogl sobie go wkleic i zobaczyc na czym polega problem

i to rozumiem jak najbardziej, ale od tego jest np. codepen :) wrzuć tam kod tylko bładam Cię, zrób to normalnie, czyli osobno html, css, js, libki zewnętrzne podciągnij przez codepen itp. Tak, aby faktycznie wygodnie się kod czytało i tedy wiele osób chętnie pomoże, w tym również i ja.

komentarz 16 listopada 2018 przez ptaku19 Użytkownik (800 p.)
Dzieki, zastouje sie, gdy bede miec nastepny problem :P
komentarz 16 listopada 2018 przez ptaku19 Użytkownik (800 p.)
Nie dziala mi kod wklejany do CodePen, czy moge wrzucic do Codeblocku kod zawierajacy 230 linijek? ( wyciąłem wszystko niepotrzebne: budowle itp.)

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 1,443 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 121 wizyt
pytanie zadane 4 maja 2020 w JavaScript przez primole Obywatel (1,130 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 305 wizyt

93,020 zapytań

141,985 odpowiedzi

321,284 komentarzy

62,366 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...