• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wywoływanie konkretnego zadanie poprzez funkcję.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
133 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2018 w C i C++ przez KuS018 Nowicjusz (180 p.)
Witam, jestem początkującą programistką i muszę napisać kilka zadań w jednym programie. Moje pytanie brzmi jak napisać funkcję, która będzie się pytać o numer zadania,a następnie otwierać jedynie wybrane zadanie. :)

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 5 listopada 2018 przez Zaqu93 Gaduła (4,850 p.)
Ja to bym zrobił tak:

1. w main piszesz zapytanie użytkownika o numer zadania

2. piszesz switcha i każde z zadań piszesz w osobnej funkcji, które odpalasz w odpowiednich klamrach w switchu.
komentarz 6 listopada 2018 przez KuS018 Nowicjusz (180 p.)
Dziękuje, a jeszcze jedno bo w zadaniu mam 2 tablice do utworzenia i jak w instrukcji switcha odwołać się do konkretnej tablicy :)
komentarz 6 listopada 2018 przez Zaqu93 Gaduła (4,850 p.)

jeżeli chcesz odwoływać się do całej tablicy to po prostu piszesz jej nazwę, wtedy switch odwołuje się do całej tablicy zami9ast do zmiennej i np:

switch(twojaTablica){

   case twojaTablica[0]:
      //dalszy kod
      break;

   //dalsze indexy tablicy w innych case' ach...

}

mam nadzieję że o to Ci chodziło.

komentarz 6 listopada 2018 przez KuS018 Nowicjusz (180 p.)
Chodzi mi o to, że np mam zadanie, żeby znaleźć maksimum funkcji w tablicy A, a nie B.
komentarz 6 listopada 2018 przez Zaqu93 Gaduła (4,850 p.)
ja bym zrobił tablice 2d (w której zawarte byłyby te tablice) i po niej iterował dwoma pętlami i w zależności od wartości zmiennej z pierwszej pętli odpalał odpowiednią funkcję, która przyjmowałaby parametry z odpowiedniej tablicy.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 153 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 921 wizyt
pytanie zadane 20 września 2019 w C i C++ przez KamilKerry Początkujący (390 p.)
0 głosów