• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Avoider - Moja gra

Object Storage Arubacloud
+1 głos
438 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2018 w Nasze projekty przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
edycja 17 listopada 2019 przez MsMaciek123

Witam. Napisałem swoją grę w Unity ( C# ). Gra zwie się Avoider (wcześniej PlatformOver)

Link: https://msmaciek.itch.io/avoider

Skan

Prosiłbym o ocenę w skali 0 - 10 i propozycje do dodania do gry.

7 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 listopada 2018 przez Tnifey Pasjonat (24,190 p.)
edycja 3 listopada 2018 przez Tnifey
odpaliłem tą gierkę 3 razy w ciągu 30 minut i w sumie nie wiem co powiedzieć. minimalistyczna grafika jest spoko, ale może przydałbyby się jakieś efekty cząsteczkowe podczas rozwalenia się :) popracowałbym nad interfacem użytkownika, usunął niepotrzebne elementy.

średnie jest to przełączanie poziomów, dlaczego nie czyści tak po prostu za każdym razem jak przełączasz poziom? :)

w sumie ta gierka jest trochę za wolna, przydałoby się wiecej dynamiki :) może zaczerpnij inspirację z superhexagon albo .wave (Dot Wave lub Wave Wave) :)
komentarz 4 listopada 2018 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
Propo przełączania poziomów - programistyczny bug ;)
+1 głos
odpowiedź 3 listopada 2018 przez marcin99b Szeryf (82,080 p.)
Usprawnij zmienianie poziomów, bo jest niewygodne
Dodaj system punktów zależny od tego jak daleko jesteś
Dodaj jakieś efekty specjalne, np jakieś cienie, jakieś rozpadanie się
Zwiększ różnorodność kolorów do... myśle że 3-4 będą ok
Zwiększ dynamikę rozgrywki, najlepiej żeby prędkość była większa, może jakiś cień podążający za obiektem którym sterujemy
Zaznacz krawędzie planszy, jakoś zauważalnie oddziel strefe gdzie możesz się poruszać od tła
Możesz dać widok pod kątem (delikatnie z dołu lub góry) i zrobić to jako 3d

Takie podstawowe rady ode mnie po chwili gry
komentarz 4 listopada 2018 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
Thx. Postaram się coś dodać.
+1 głos
odpowiedź 9 listopada 2018 przez don_kyniu Nowicjusz (160 p.)
Pierwsze, co rzuca się w oczy to menu. Niestety nie wygląda za ciekawie, ale rozumiem, że to twoja jedna z pierwszych/ pierwsza gra więc aż tak bardzo na to uwagi nie zwracałeś. 'Przeszedłem' całą grę, ale właściwie grając, nie wiedziałem, co jest celem gry. Jasne, są niby punkty, które zbiera się po ukończeniu etapu, tylko, że można te punkty nabijać, wchodząc na najkrótszy poziom i wyuczając się najłatwiejszego sposobu przejścia go.
 

Tylko po co przechodzić ten sam poziom x razy i zebrać np 100 punktów? Chodzi mi o to, by może za każdym razem jakoś modyfikować poziom(np generują go częściowo proceduralnie lub przygotować kilka wersji tego poziomu i losowo je zmieniać albo coś i gdy osiągnie się wymagany pułap punktowy to móc przejść do kolejnego, całkiem innego) lub zrobić tak, jak w większości tego typu grach(czyli po przejściu poziomu wczytać następny, co poniekąd rozwiązałoby problem tego dziwnego przełączania poziomów). Dodać jakieś monety/cokolwiek do zebrania w trudniejszych miejscach do przejścia i na tej podstawie naliczać punkty, a po przejściu etapu załadować kolejny.

W aktualnej grze nie widzę żadnego celu, by ją przechodzić, skoro do każdego poziomu dostęp jest od początku, a punkty... są, bo są, a jak wspomniałem wcześniej, dostęp do wszystkich poziomów jest od samego początku, a nie ma żadnego rankingu ani nagród  za to, że zbierzemy ich np 5.

Muzyka, tak jak poprzednicy wspomnieli jest zdecydowanie za głośna i nie pasuje do gry.  Sama w sobie gra jest łatwa i krótka, pierwszy poziom był długi i myślę, że to była dość dobra długość, jednak był on za łatwy. Więcej przeszkód lub ustawienie ich bliżej siebie utrudniłoby przejście gry i przyśpieszenie kwadratu gracza.Natomiast następne były bardzo krótkie i przy jednym jest pewien bug, że respi  się zbyt blisko czerwonego kwadratu i  nie da się zareagować zbyt szybko, by móc ominąć przeszkodę. Dopiero za drugim razem, gdy od razu  się zacznie skręcać to wtedy  da się tą przeszkodę ominąć.  Dodanie dźwięków do gry przy kolizji lub przejściu etapu też byłoby czymś fajnym, co urozmaiciłoby grę.

Nie będę oceniał gry w skali 1/10, bo nie widzę w tym sensu, gdyż dopiero zaczynasz przygodę z Game Devem i to twoja gra treningowa, gdzie uczysz dopiero się, jak  je tworzyć(zresztą tak jak i ja :)) ale pamiętaj, najwięcej nauczysz się poprzez robienie gier i udostępnianie ich w takich miejscach jak to, gdzie dostaniesz feedback, co jest źle i jak to poprawić, pomysły, co dodać do gry lub zmienić i inne takie. Sam też zauważysz, jakie błędy popełniłeś i dlaczego to działa tak, a nie inaczej. Wszystko przychodzi z doświadczeniem, a przede wszystkim czasem, tylko cały czas trzeba działać i tworzyć kolejne gry, stopniowo coraz bardziej rozbudowane, by móc zrozumieć, co,a przede wszystkim, dlaczego i jak  działa.

Z mojej strony to tyle. Wiem, troszkę się rozpisałem, ale w każdym razie, życzę Ci powodzenia w dalszych poczynaniach związanych z game devem :)
0 głosów
odpowiedź 3 listopada 2018 przez XezolPL Obywatel (1,530 p.)
5/10

 

+grafika

 

-mechanika

-trudność

-przełączanie poziomów
komentarz 3 listopada 2018 przez XezolPL Obywatel (1,530 p.)
i imo muzyka raz że za głośno dwa jakaś taka nie pasująca
komentarz 4 listopada 2018 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
Muzykę zawsze możesz ściszyć w mikserze lub wyłączyć i puścić własną. Muzyka jako tako mi pasuje. Jest to tylko moje zdanie osobiste. Każdy ma inne Dla niektórych gra może być trudna, ale to kwestia kilkudziesięciu minut. Naprawdę.
0 głosów
odpowiedź 3 listopada 2018 przez Kuba Jankowski Początkujący (300 p.)
Ocena zależy od tego jakie doświadczenie masz w programowaniu. Fajna minimalistyczna grafika, ale to przełączanie poziomów...
komentarz 4 listopada 2018 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
Przełączanie poziomów postaram się naprawić. To tylko błąd programistyczny którego jako tako narazie nie jestem w stanie rozwiązać.

Programuje już w sumie 2 lata. A w Unity siedzę już 10 miesięcy.
0 głosów
odpowiedź 4 listopada 2018 przez Potopiec Obywatel (1,550 p.)
Gra może i wybitna nie jest ,ale jak dodasz kilka wcześniej  wymienionych elementów (UI , przełączanie poziomów , efekty cząsteczek czy też cienie ...) to będzie całkiem spoko. Podoba mi się ruch gracza(a raczej planszy), jest bardzo płynny ,chodź przez to mniej responsywny. Mogły by być dodatkowe dźwięki np. kolizji itp. ale póki co daje 5
komentarz 4 listopada 2018 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
W tym przypadku jest to ruch gracza i kamery. :)

Thx za pomysły
0 głosów
odpowiedź 9 listopada 2018 przez niezalogowany
OMG co ty zrobiłeś z tą grą ? ja nie mogę w to się teraz nie da grać :(

Podobne pytania

+2 głosów
0 odpowiedzi 264 wizyt
pytanie zadane 10 października 2022 w Nasze projekty przez norbertc Początkujący (410 p.)
+1 głos
0 odpowiedzi 158 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 672 wizyt
pytanie zadane 12 października 2019 w Nasze projekty przez Wojtek Kaźmierczak Użytkownik (530 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,554 komentarzy

61,939 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...