• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

instrukcje warunkowe, iteracyjne, obliczenia nie moge sobie poradzić

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
482 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2018 w Java przez michalpdg Nowicjusz (120 p.)

 

Witam, jako że jestem zupełnie zielony w te sprawy proszę o pomoc. Jest to zadanie zapewne banalne, jednakże mi sprawia spore problemy jako dla początkującego. Już 2 godzinę głowię się jak to wykonać.

Statystyka ocen. Zakładamy, że grupa studencka liczy 15 osób. Proszę napisać program, który wczyta ocenę zaliczeniową każdego studenta (razem 15 liczb, każda z przedziału 2..5, inne oceny mają być ignorowane). Po wprowadzeniu ocen, program ma wyświetlić ilu studentów uzyskało 2-ki, 3-ki, 4-ki a ilu 5-ki.

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 3 listopada 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
Jakie masz dane wejściowe, tablicę z różnymi ocenami dla 15 osób i zakładamy, że część z nich może mieć 1 lub 6 więc ostateczna tablica, która nas interesuje w analizie może być mniejsza niż 15? Trochę mało precyzyjnie to opisałeś. Daj najlepiej po prostu tę tablicę wejściową i wtedy rozpisze się krokowo algorytm, który sobie przerobisz na kod.
0 głosów
odpowiedź 3 listopada 2018 przez miro Pasjonat (23,870 p.)

Tak się bawiłem z java streams 

var list = new ArrayList<Integer>(Arrays.asList(1,2,3,2,5,6)); 

Map<Integer, Long> map = list.stream()
.filter(x -> x > 1)
.filter(x -> x < 6)
.collect(Collectors.groupingBy((x -> x), Collectors.counting()));

Napisałem tak, aby nie dawać Tobie gotowca. Możesz stworzyć sobie mapę:
klucz - ocena
wartość - licznik ocen 
Następnie w pętli filtrować czy oceny mieszczą się w twoim przedziale, jak tak to zwiększ licznik.

komentarz 3 listopada 2018 przez Tomasz90 Nałogowiec (25,140 p.)